Start-upi kot izključna domena mladih?

mag. Jure Mikuž,
partner RSG Kapitala, ustanovitelj prvega slovenskega sklada tveganega kapitala, aktivni spodbudnik podjetniške kulture


Ko pomislimo na novo razvijajoča se podjetja – namenoma nisem napisal »hitro rastoča«, saj mnogim od teh podjetij to ni ravno vrlina – si predstavljamo ekosistem posameznikov in skupin, ki se srečujejo v podjetniških akceleratorjih, posedajo po vrečah, napolnjenih s stiropornimi kroglicami, brskajo po računalniških kodah in spletnih aplikacijah. Iščejo novo revolucionarno idejo, ki bo vsaj za kratek čas spremenila tok pozornosti človeštva in pritegnila veliko število uporabnikov, ki bodo imena ustanoviteljev častili vsaj toliko, kot so v rimski dobi častili poganske bogove.



V tem smislu si težko predstavljamo, da bi v tej množici podjetnikov in tistih, ki bi to šele želeli postati, mogli opaziti znaten delež posameznikov, ki so v njihovih poznih petdesetih ali šestdesetih letih. Po doslej videnem je start-up ekosistem domena mlajših generacij in vse prepogosto se dogaja, da predstavniki slednjih celo negirajo vse, kar je bilo dognano v letih, ko je bila njihova največja težava velik svež mozolj na dan gimnazijskega plesa. Starostni skupini primerno je vzdušje na start-up dogodkih in konferencah, kjer se vse vrti okrog malih pozornosti, ki publiko najbolj navdušijo. Brezplačne pijače in hrana, raznorazni personalizirani modni dodatki za njihove pametne telefone, tekmovanja v stilu talent showa in seveda vrhunec vsake start-up konference – zabava v klubu do jutranjih ur. Nič čudnega, da je struktura udeležencev taka, kot je, saj pripadniki starejših generacij ne bi niti telesno zmogli tovrstnega tempa nekaj dni zapored.<br>Pa je vse skupaj dejansko nujno le domena mlajših generacij in ali to pomeni, da človek ne more postati start-up podjetnik, če je denimo njegova starost že preko Abrahamovih let? Moje trdno stališče je, da nikakor. In ravno tako trdno sem prepričan, da je ignoranca mlajših generacij do znanj, izkušenj in modrosti, katerih se ne da osvojiti v letu ali dveh, ena najbolj nevarnih stvari pri vsakem podjetniškem začetku. Moje prepričanje temelji na naslednjih razmišljanjih: Znanje – dejstvo je, da se napredek znanosti in razvoj sodobnih tehnologij trenutno odvijata s hitrostjo, ki krepko presega tempo razvoja in sprememb kadarkoli v preteklosti človeštva. Človek mora biti danes vsakodnevno v stiku z novimi dognanji in trendi v posameznih industrijah, sicer se zlahka znajde v zagati, saj mu vrzel v njegovem poznavanju določene tematike onemogoča stik z najnovejšo tehnologijo ali poslovnimi modeli.


V kolikor želite članek prebrati v celoti
se prosim naročite na HR&M revijo.

NAROČITE SE

REVIJA HR&M

JE NEPOGREŠLJIVA SOPOTNICA ...

... voditeljev, HRM managerjev in vseh strokovnjakov, ki se ukvarjajo s področjem vodenja, razvoja ljudi.
Priporočamo jo tudi managerjem, ki vršijo svoje kadrovsko poslanstvo in jim ni vseeno, kako voditi zaposlene.


K branju so vabljeni tudi vsi drugi, ki želijo z odličnim vodenjem in ravnanjem z ljudmi pri delu dosegati
nadpovprečne rezultate.