2017: premik iz kamene dobe
Čas branja 5 minSi predstavljate, da bi v vašem podjetju testirali 30-urni delovnik? To je lanskega avgusta naredil tehnološki gigant Amazon. Podjetje je med množico svojih zaposlenih k sodelovanju pri pilotnem projektu povabil manjšo skupino zaposlenih, ki bo delala v časovnem okviru manj kot drugi. Pri tem so se dogovorili, da bodo imeli člani projekta vse koristi delovnega razmerja in hkrati dobili 75 odstotkov svoje plače.
Delovni čas, ki so si ga zastavili: od 10.00 do 14.00, od ponedeljka do četrtka, razporeditev preostalih ur pa so prepustili posameznikom samim. Za to zanimivo potezo so se odločili zato, ker so želeli testirati novo delovno okolje, ki je prilagodljivo, od posameznika ne zahteva toliko planiranja, še vedno pa jim omogoča rast in uspešno kariero. Ta novost je seveda naletela na pozitivne in negativne kritike. Prvi so dejali, da gre za program, ki predstavlja korak naprej in omogoča bolj raznovrstno delovno silo, saj ljudem omogoča večjo harmonijo med delom in zasebnim življenjem. Medtem so kritiki pilotni projekt označili za način, kako bo podjetje zmanjšalo izgube iz leta 2015. Ne glede na vse, bo zgodbo zanimivo spremljati in resnično upam, da bomo sčasoma dobili konkretne podatke, ki bodo omogočili realno oceno uspešnosti. Mislim pa, da v Sloveniji še dolgo ne bomo sposobni (vsaj) testiranja podobnih idej, ker bomo vedno našteli veliko več argumentov proti kot za. Ko smo s kolegi debatirali o tem primeru, smo prišli do zaključka, da nas bo prihodnost najverjetneje prisilila v to, saj se na trgu delovne sile dogajajo velike spremembe – na eni strani imamo mlajšo generacijo, ki ji je tak način dela, kot smo ga vajeni, popolnoma tuj, na drugi strani tehnološki napredek, ki poganja digitalizacijo, neustrašno spreminja karierno krajino in bo prinesel nove zgodbe. Če se pogovarjamo s kadroviki in komunikatorji, bodo tudi povedali, da zaposleni postajajo čedalje bolj opolnomočeni. Imajo namreč jasne ideje, kako si želijo, da je videti njihovo delo, poleg tega pa je ideja, da bodo celo življenje delali samo pri enem delodajalcu, postala zastarela zgodba za veliko večino. V tem okviru to seveda pomeni, da se morata ta dva oddelka prilagajati novostim, saj bo vsako podjetje, če bo želelo zmagati v tekmi za talente, moralo skrbeti za prepoznavnost v tem glasnem svetu in (potencialnim in obstoječim) zaposlenim predstavljati oazo.
Tri glavne zgodbe
Izpostavila bom tri glavne zgodbe, ki bodo po mojem mnenju vplivale na 2017, predvsem pa se bodo odslikavale na uspešnosti poslovanja podjetij. Prva zgodba, ki se je bomo morali komunikatorji in kadroviki konkretneje lotiti, je: porast ekonomije začasne zaposlitve. V Sloveniji je tematika začasnega dela še vedno zelo občutljiva tema, saj to vedno znova povezujemo s prekarnim delom, vendar trendi v tujini nakazujejo, da gremo tja. Zadnje čase berem in poslušam zanimiva razmišljanja, ki jih lahko v enem stavku zapišem tako: če so naši starši v celem življenju imeli eno službo, naša generacija pa pet, bodo prihodnji rodovi delali več karier/služb hkrati. »Freelancerji« predstavljajo izjemne talente, ki jih vključujemo v naš poslovni proces glede na potrebe. In kmalu se nam bo zgodilo, da se bomo borili za najboljše talente iz tega bazena. Zato se moramo osredotočiti na to, kako bomo za te posameznike poenostavili pogodbe in politiko nagrajevanja, zgradili dostopne platforme za učinkovito vodenje projektov in naučili naše managerje, kako naj se do njih vedejo in jih vodijo – to so posamezniki, ki bodo želeli občutiti, da so jedro ekipe. Kar seveda pomeni celovite spremembe tudi v načinu razmišljanja nas in vas: komunikatorjev in kadrovikov. Vsi se zavedamo pomena upravljanja talentov, zavedamo se, da je znamčenje zaposlovalcev pomembna konkurenčna prednost, ki nam bo omogočila, da bomo dobili najboljše na trgu dela. Vprašanje pa je, ali se zavedamo, da že imamo dostop do bazena vrhunskih posameznikov, ki lahko bistveno vplivajo na to, ali bodo naši poslovni rezultati vrhunski. Po mojem mnenju je tukaj večina še vedno ujeta v zanko, saj ta sprememba razmišljanja za seboj potegne velike premike.
Drugi razmislek je povezan s povečevanjem podpore vodilnih v podjetjih in (nova) postavka v letnem proračunu: izboljševanje izkušnje zaposlenih. Prosim? Da, govorim o zadovoljstvu in dobri izkušnji zaposlenih v podjetju. Tako, kot je bila leta in leta na tapeti »dobra nakupna izkušnja«, je danes potrebno za slednjo narediti že en korak prej, in sicer vplivati na to, da bodo vaši zaposleni zadovoljni. Vse spremembe, o katerih govorim danes, bodo pripeljale do tega, da bomo komunikatorji in kadroviki »lovili« talente in pri tem naleteli na gnečo na strani »lovcev«. In zavedanje je pri nekaterih mojih kolegih v podjetjih pripeljalo do tega, da so si za dobre projekte internega komuniciranja že v preteklem letu rezervirali proračun. Proaktivnost, ki se bo nadaljevala v prihodnjem letu, če bodo le znali dobro meriti in prikazati konkretne rezultate njihovega dela svojim šefom. In tukaj se ne smemo spraševati, ali se morata naši dve stroki povezati, temveč bi moralo biti prvo vprašanje, kaj bomo naredili. Skupni nastop bo prinesel najboljše rezultate in olajšal »boj« pri odločevalcih.
Tretje področje mojega današnjega razmišljanja so kanali komuniciranja. E-pošta in intranet sta povezovala zaposlene in podjetja skupaj že več kot desetletje. Ampak danes živimo in delujemo v dobi, ko imamo na voljo več kanalov. HR- in PR-oddelki se tega sistema zelo močno oklepamo, ker je »to vedno delovalo in deluje še danes«. Seveda pa delujejo zato, ker novih platform še nismo vključili v svoj delovni proces – čeprav (roko na srce) jih naši zaposleni že uporabljajo. Tukaj govorimo o mobilnih aplikacijah, komuniciranju s pomočjo videa, aplikacijah za projektno vodenje in tudi novostih na področju družbenih omrežij. Vimeo, Trello, Slack? Mobilne aplikacije? Če ne veste, o čem govorim, vprašajte milenijce v svojem podjetju in povedali vam bodo, kakšne možnosti vam ponuja tehnologija. V okviru svojega dela bomo morali povezati tehnologijo in kreativnost, da bomo dosegali svoje zaposlene – potencialne in obstoječe. V tem kontekstu se bodo spremenili kanali sporočanja in tudi kanali izobraževanja.
Na kaj moramo torej biti pozorni v letu 2017?
Na to, da se je treba premakniti naprej, potrebno je skočiti na vlak, testirajte, poskušajte, igrajte se z različnimi možnostmi, ki jih v nas dobesedno meče tehnološki razvoj. Ko si bomo enkrat dovolili ta korak, se bomo premaknili iz »kamene dobe« dolgočasnega, neinovativnega in »tako se je vedno delalo« vidika našega dela. Naj vas izzovem: določite si eno zgodbo, navedeno zgoraj, in jo vključite v svoje delo. Sama sem to že naredila, da ne bo pomote. Rada bi raziskala področje virtualne resničnosti in si odgovorila na vprašanje: kako jo lahko vključim v svoje delo? Zakaj pa ne? Zabavno bo.
Rada bi raziskala področje virtualne resničnosti in si odgovorila na vprašanje: kako jo lahko vključim v svoje delo?
Zakaj pa ne? Zabavno bo.