Coaching je kot razvojno orodje namenjeno vsem tistim, ki si želijo spremembe oz. nadgradnje na poslovnem ali osebnem področju. Deležni smo ga lahko s strani zunanjega ali celo internega coacha. Podpira posameznika pri razvoju specifičnih veščin, odpravljanju t.i. omejitev in je usmerjen v maksimizacijo poslovnih in osebnih procesov.

Veščine coachinga pa so tudi novodobne vodstvene veščine, ki se jih lahko naučimo skozi za to prilagojen akreditiran trening coaching veščin za vodje. Gre za oblike veščin, ki postajajo vse bolj pomembne pri vodenju in ki pozitivno vplivajo tako na posameznike kot celotno organizacijo. V zadnjem času lahko slišimo za veščine »upskillinga« pri vodenju.

Ko govorimo o veščinah coachinga za vodje, govorimo o ciljno usmerjenem pogovoru, kjer vas vodja coach ali sodelavec coach s postavljanjem pravih vprašanj in tehnik spodbudi, da presežete svoj kritični um in uvidite nove možnosti in poglede na trenutne izzive. Pri delu s timi pa ga uporabimo kot učno intervencijo, ki je ustvarjena, da poveča kolektivno sposobnost in učinkovitost skupine ali tima. Navedeno poteka z integracijo coaching načel s podporno refleksijo, analizo in motivacijo za spremembo.

Definicija mednarodne coaching zveze (ICF) pravi, da gre za pospeševalni slog vodenja ali vodenje, ki integrira veščine coachinga v vsakodnevne interakcije, da bi povečali individualno in organizacijsko rast.1

Potreba po uporabi coaching veščin pri vodenju raste. Nove, »nestabilne« razmere, nenehne spremembe, delo na daljavo, hibridno delo in timi so vse pogostejši in vodijo do vedno pogostejše virtualne komunikacije, šumov v komunikaciji … kar je velikokrat razlog za sprožitev nesoglasij. Navedeno vpliva na nižjo produktivnost in večji stres zaposlenih. Zato danes mnogi voditelji pozorno spremljajo, kako se lahko sami, njihove ekipe ter organizacije, katerih del so, učijo iz izkušenj in postanejo bolje opremljeni za morebitne prihodnje pretrese. Uporaba coaching veščin pri vodenju deluje kot spodbujajoč slog upravljanja, in je povezan z opolnomočenjem in sodelovanjem, preseganjem konfliktov, še posebej glede zahtevnih nalog. Vodje, ki so nadgradili svoje veščine vodenja tudi z znanji coaching veščin, s tem omogočajo ljudem, da rastejo in se razvijajo, tako njihova miselnost kot veščine, zato dosegajo boljše rezultate in imajo zadovoljnejše ekipe.