COACHING V KULTURI JAPONSKIH PODJETIJ

dr. Danijela Brečko, prokuristka Planet GV d.o.o., predavateljica, svetovalka in coach

Facebook
LinkedIn

Za vse, ki poznate japonsko kulturo, je vest o uvajanju coachinga v tradicionalno japonsko podjetje malo presenečenje. Delovna disciplina je namreč izjemna, spoštovanje reda in pravil jim je v krvi, zakaj torej potrebujejo coaching? O tem smo se pogovarjali s Kentarom Ilijimo, izvršnim direktorjem za marketing podjetja Fujitsu, ob njegovem nedavnem obisku v Sloveniji.

Zakaj ste se odločili za uvedbo coachinga v podjetju Fujitsu?

Vodenje namreč ni in ne more biti obrt, kot je na primer kirurgija.

Leta 2007 sem srečal prof. dr. Henryja Mintzberga, profesorja managementa na Univerzi  McGill v Kanadi, ki mi je v pogovoru zastavil vprašanje, ali bi na Japonskem uvedli projekt  »CoachingOurself« (v nadaljevanju CO). Že nekaj mesecev kasneje smo v Londonu organizirali sestanek prof. Mintzberga z Jonathanom Goslingom, profesorjem managementa na London Business School. Še isto leto je bil coaching predstavljen japonskim podjetjem. Za coaching smo se odločili, ker smo hoteli nekaj več kot le tradicionalni pristop k razvoju srednjega managementa. Prav tako nismo želeli ameriškega stila vodenja nekritično prenesti v japonsko kulturo, želeli smo nekaj svojstvenega z upoštevanjem naše lastne kulture. Tako smo se odločili za coaching, ki ga jaz vidim kot pristop, ki omogoča fuzijo novih managerskih znanj z eksperimentiranjem v praksi. Pri tem smo uporabili zveneč slogan: Srednji management lahko naredi japonska podjetja močnejša. Coaching je tako kmalu postal sestavni del programa usposabljanja srednjega managementa, s katerim managerji združujemo teorijo s praktičnimi izkušnjami pri vodenju.