Delo prihodnosti –smo nanj pripravljeni?
Čas branja 9 minZnanje, inovativnost in kreativnost so pomembni elementi, na katerih je treba graditi gospodarski in družbeni razvoj. Digitalna transformacija spreminja tako poslovne modele kot tudi način dela, prav zaradi digitalizacije, novih poslovnih modelov in delovnih mest prihodnosti pa bo potrebno izobraževanje in trg dela postaviti v korak z razvojem in potrebami gospodarstva.
Spremembe poslovnih modelov, ki jih prinaša 4. industrijska revolucija, prinašajo spremenjen način dela, zato se mora trg dela prilagoditi in omogočiti različne oblike dela. Digitalizacija bo zahtevala nove ideje, nove podatke in nove poslovne modele. Do leta 2027 naj bi več kot dve tretjini delovnih mest spadalo med nerutinska dela, miselno delo visoko usposobljene delovne sile pa bo v porastu. Temu primerno se bodo spremenile tudi kompetence, ki bodo potrebne za zasedanje delovnih mest prihodnosti.
Kot je v svoji raziskavi prihodnosti dela ugotovil Svetovni gospodarski forum, bodo ključne kompetence v letu 2020:
- kompleksno reševanje problemov,
- kritično mišljenje,
- kreativno in ustvarjalno razmišljanje,
- upravljanje ljudi,
- organizacijske sposobnosti,
- čustvena inteligenca,
- etična presoja in odločanje,
- sposobnost osredotočiti se na ljudi,
- pogajalske spretnosti in
- kognitivna fleksibilnost.
V trendih, ki prihajajo, tudi v AmCham Slovenija zaznavamo še bolj poudarjeno skrb podjetij za kadre na način, da se bodo morala podjetja za talente še bolj truditi in jim omogočati optimalno izkušnjo, temeljno »lepilo« podjetja bodo postale vrednote, vedno večja bo potreba po vseživljenjskem učenju, ki ga bomo lahko deležni kjerkoli in kadarkoli, večji poudarek bo na timskem delu, kjer se bodo timi dinamično prilagajali spremenjenim pogojem na trgu, sodelovanje med podjetjem in posameznikom bo pogosto usmerjeno na projektno delo, za poslovne procese bo nujno sodelovanje s številnimi strokovnjaki, običajna praksa pa bodo postale odprte inovacije z uporabo novih modelov in pristopov v smislu hekatonov, inovacijskih mrež, sodelovanja zunanjih sodelavcev pri oblikovanju storitev in produktov. Prav zaradi prihajajočih spremenjenih poslovnih modelov bo vrednota vedno bolj delo in ne zaposlitev, fleksibilen trg dela pa postaja eden izmed ključnih pogojev za konkurenčnost gospodarstva.
»Večni namen pogleda v prihodnost je aktivno distrupirati sedanjost. Tako se lahko rodijo nove zgodbe in vizije. Ker mlade generacije čutimo odgovornost, lahko neobremenjeni z okolico, odgovorni do drugih in sebe, z izjemnim potencialom in energijo, skupaj oblikujemo prihodnost.«
Jan Dobrilovič, Beeping, vodja Snežne kepe 1.0