Vsaka zgodba ima svoj začetek. In tako je (bilo) tudi s spreminjanjem organizacijske kulture v Skupini Triglav.

Pravimo, da so spremembe težke in dolgotrajne. Da se jim naši možgani upirajo in da smo raje v coni udobja, pa čeprav nam morda niti ni tako zelo udobno. Je pa poznano in zato varno. V Skupini Triglav smo se leta 2017 srečali z velikim izzivom, ko smo ugotovili, da bomo morali spremembam na trgu slediti z drugačnim načinom dela in razmišljanja. Kako in kje začeti? Kako navdušiti zaposlene, da spremenijo nekatera utrjena vedenja, prepričanja in načine delovanja? Kako jih pripeljati do uvida, da bomo s konstruktivnim sodelovanjem, z gradnjo pristnih odnosov, v katerih se aktivno povezujemo ter delimo znanja in izkušnje, imeli skupno korist? Kako povečati v zaposlenih občutek varnosti in jih podpreti na poti spreminjanja v bolj inovativno, odprto in samouresničevalno kulturo? Je to res misija nemogoče?

Želeli smo se sprostiti in spremeniti omejujoča prepričanja pri zaposlenih, da so napake slabe, da je treba iskati 'krivce', da se odgovornost prelaga ipd.

Na poti proti želeni podobi

Ko smo s pomočjo svetovno priznane metodologije v letu 2017 prvič izmerili organizacijsko kulturo Skupine Triglav in hkrati tudi njeno idealno podobo, smo bili (še) na začetku poti. Vrzeli so bile vidne. Preveč je bilo obrambnih vedenj, premalo pa konstruktivnih, t. i. modrih vedenj.

Cilje smo si zastavili po pogovoru s strokovnjaki in ocenah o realnih ciljih izboljšanja konstruktivnih slogov, ki se gibljejo od 1 do 2 % v štiriletnem obdobju. Spreminjanje kulture je namreč tek na dolge proge, spremembe so lahko vidne šele po več letih, če ne celo desetletjih. Spreminjanje bo naporno, je bilo sporočilo, ki smo ga prejeli na začetku tega strateškega projekta. Upali smo lahko le, da bomo ta cilj dosegli. Po štirih letih, v letu 2021, smo organizacijsko kulturo ponovno izmerili in zgodili so se neverjetni premiki: izboljšanje za 13 % na konstruktivnih slogih na ravni Skupine, na ravni Zavarovalnice Triglav pa za kar 17 %. Izjemno smo ponosni na to spremembo, in čeprav ni bilo lahko, vidimo, da se z vztrajnostjo, trudom, razumevanjem in aktivno podporo vodstva da priti do dosežka, ki po tej metodologiji pomeni enega največjih napredkov v našem prostoru. Kultura Skupine Triglav je v primerjavi z letom 2017 danes bolj sodelovalna, vključevalna, razvojno naravnana, odkrita in odprta ter ustvarjalna.

Ni univerzalnega recepta

Za to, kako spremeniti kulturo oziroma jo narediti bolj konstruktivno, ni univerzalnega recepta. Ključno se nam je zdelo, da se usmerimo v štiri področja: komuniciranje, sistemsko-organizacijska raven, raven vodenja in raven posameznika. Slednja je še posebej pomembna, saj smo namreč vsi mi kultura organizacije in izboljšamo jo lahko le tako, da se vsi spremenimo, pa čeprav so naši individualni koraki majhni. Na nek način je bilo treba priti do slehernega zaposlenega, kar je izjemen zalogaj, v Skupini Triglav nas je več kot 5200 v šestih državah in na sedmih trgih regije Adria.