EMPATIJA – ZLATI KLJUČ V ROKAH USPEŠNIH VODITELJEV

Sabrina Dick, regijska kadrovska direktorica v družbi SAP, že pet let vodi ekipo desetih kadrovskih strokovnjakov, ki skrbi za več kot šest tisoč zaposlenih v 12 državah regije srednje in vzhodne Evrope. Njena največja strast je prepoznavanje potenciala v posameznikih in zagotavljanje podpore ter motivacije pri njihovi karierni rasti.

INTERVJU S SABRINO DICK (Za revijo HRM TJAŠA ABAZOVIč,Epoha, d. o. o. HANA VIDIC,Epoha, d. o. o.)

Facebook
Twitter
WhatsApp
Pinterest
LinkedIn

Sabrini delo v mednarodnem podjetju, z raznolikimi, narodnostno bogatimi ekipami, ki sodelujejo na globalnih projektih, predstavlja posebno zadovoljstvo, največ navdiha za delo pa črpa kar iz vsakdanjega življenja.

Kako pa ste se s tem spopadli v ekipi kot kadrovski strokovnjaki?
Ekipa, ki jo vodim, je virtualno sodelovala že prej. To za nas ni bilo novo. Nova pa je bila celotna situacija, v kateri se je na nas zgrinjalo resnično ogromno različnih vprašanj in izzivov, s katerimi so se soočali tako zaposleni in vodje. Skušali smo pomagati čisto vsem, a na koncu se je pokazalo, da smo tudi kadrovski strokovnjaki ljudje. V času strogega zaprtja držav, kjer so veljali še strožji režimi kot v Sloveniji, smo bili mnogi med nami po tedne zaprti v stanovanja, nekateri sami, drugi s celotno družino. Nikomur ni bilo lahko. Tudi v naši ekipi so bili primeri, ki bi neopaženi lahko vodili v izgorelost. Tu se je izkazalo, kako pomembno je, da se pogovarjamo med seboj kot ljudjeena na ena, tudi izven delovne rutine. Ko sem v tonu glasu sodelavke zaznala, da je postala odrezava, da v njenem glasu ni bilo več tiste običajne vedrine, sem vedela, da se morava pogovoriti. Dala sem ji nekaj nasvetov, jo spodbujala, da si vzame vsaj nekaj časa zase in spremeni perspektivo. To je bil zanjo pomemben preboj v počutju. In ne nazadnje tudi za našo ekipo, saj nam ljudje zaupajo in želijo, da jim naše strokovno znanje pomaga.

Trend kaže, da se podjetja vse bolj zanimajo za prilagodljiv oziroma skrajšan delovni čas. Kako gledate na to odločitev?
V našem podjetju smo koncept delovnega časa vedno gradili na zaupanju, nikoli ne beležimo delovnih ur. Seveda se moramo zavedati, da so na drugi strani tudi delovna mesta, ki preprosto ne omogočajo dela od doma ali prilagodljivega delovnega časa. Kar pa smo iz te nove realnosti zagotovo spoznali vsi, je, da ljudje vsak dan v istem okolju niso nujno najbolj produktivni. Zato bi delodajalcem, ki te fleksibilnosti še niso uvedli, svetovala, naj poskusijo, kako se bo obneslo. Naj sami preverijo, v katerih situacijah delavci dosegajo rezultate in se hkrati dobro počutijo. Zaposlenim lahko nudimo podporo, da se lahko glede na njihovo situacijo, o tem kdaj in kako bodo delali, odločajo sami. To je evolucija. Imamo vse možnosti, da to prilagodljivost ponudimoomogočimo jim dostop do digitalnih orodij in ponudimo smernice, kako lahko ljudje novo resničnost izkoristijo. A v tem razpršenem delovnem času se po mojih izkušnjah iz preteklih dveh let kaže drug izzivljudje praviloma delajo več in ne manj. To vodje postavlja pred še eno veliko nalogo, saj moramo zaposlenim pomagati pri ravnotežju med delom in prostim časom.

Kaj svetujete podjetjem, ki se odločajo za delo od doma, vendar še niso prepričani, ali bi bila to pravilna dolgoročna odločitev?
Generacije, ki odraščajo zdaj, so odrasle z virtualno interakcijo in druge realnosti sploh ne poznajo. Zato menim, da je...