Gradnja znamke delodajalca v štirih korakih
Čas branja 7 minPrivlačna, dobra, prava … znamka delodajalca. S temi pridevniki sem se poigravala ob iskanju ustreznega naslova za članek o znamki delodajalca. Niti eden od teh se mi ni zdel ustrezen. Zakaj? Ker znamka delodajalca ne bo nikoli privlačna, dobra in prava za vse.
Izvedeli boste:
Za koga moramo v resnici graditi znamko delodajalca?
Kdo naj skrbi za znamko delodajalca?
4 koraki za gradnjo znamke delodajalca.
Ker nikoli ne bo mogla enako nagovoriti celotnega trga potencialnih in trenutnih zaposlenih. In ker to niti ni potrebno. Nagovoriti mora samo tiste, ki so za nas primerni - in mi kot delodajalec zanje. In veliko bolj kot to, da je znamka delodajalca privlačna, dobra, prava, je pomembno, da je resnična in da se z njo lahko poistovetijo, predvsem pa jo občutijo zaposleni.
Znamko delodajalca zagotovo imate - toda kakšna je?
Pogosto se zgodi, da kot delodajalec mislimo, da ima podjetje znamko delodajalca zgolj, če se z njo ukvarjamo. Kar pa ne drži. Znamka delodajalca obstaja, ne glede na to, ali se z njo ukvarjamo ali ne. Če se z njo ukvarjamo, imamo le večjo verjetnost, da bomo nanjo vplivali, in bo posledično taka, kot si jo želimo.
Zanimanje za gradnjo znamke delodajalca je v zadnjih letih močno poskočilo. Ta trend opazimo tudi v Sloveniji, kjer vedno več podjetij zaposluje strokovnjake, ki se ukvarjajo izključno z gradnjo znamke delodajalca. Kar ni presenetljivo, saj več raziskav dokazuje, kako močno znamka delodajalca vpliva ne samo na (potencialne) zaposlene, temveč tudi na naše kupce, stranke, partnerje. Ravno zaradi tako močnega vpliva na celotno uspešnost podjetja je izredno pomembno, da se z znamko delodajalca aktivno in predvsem strateško ukvarjamo.
Brez podpore in tudi zavedanja direktorja, zakaj je to področje tako pomembno za uspešnost podjetja, bo projekt težko uspel in dosegel želene rezultate.
Vsak od nas se v določeni meri že ukvarja z znamko delodajalca. Mogoče niti ne vemo, da določene aktivnosti dejansko pomenijo gradnjo znamke delodajalca. To so, na primer, bonitete, ki jih ponujamo zaposlenim, zaposlitveni oglasi, ki jih objavimo, vsak razgovor, ki ga opravimo, in vsak nagovor zaposlenih s strani direktorja.
Pomembno pa je, da h gradnji znamke delodajalca pristopimo strateško. Kaj pa pomeni strateško?
- Da razmislimo o ciljih, ki jih želimo doseči - in ki podpirajo poslovne cilje, tako o notranjih, kot o zunanjih.
- Da vemo, kakšno je trenutno stanje in izhajamo s te točke.
- Da vemo, kakšno je želeno stanje - torej, da se jasno zavedamo svoje vizije.
- Da načrtujemo aktivnosti, kako bomo prišli iz trenutnega v želeno stanje.
Za strateško gradnjo znamke delodajalca je izredno pomembno tudi, da imamo posebej za to oblikovano ekipo, ki je sestavljena iz različnih profilov. Za uspešno gradnjo znamke delodajalca so namreč potrebne različne kompetence, ki jih težko najdemo v eni osebi. Tako je ekipa, ki se ukvarja z znamko delodajalca, običajno sestavljena iz trženjskih strokovnjakov, HR strokovnjakov, internih komunikatorjev, PR-jevcev.
Velikost tima je odvisna predvsem od velikosti podjetja. Kar pa je še bolj pomembno - ekipa mora imeti podporo direktorja oziroma lastnika, saj mora biti prav ta glavni glasnik znamke delodajalca. Brez njegove podpore in tudi zavedanja, zakaj je to področje tako pomembno za uspešnost podjetja, bo projekt težko uspel in dosegel želene rezultate.