Gregor Kosi: poudarek naj bo na rezultatih, ne urah dela
Čas branja 3 minGregorja Kosija poznamo predvsem kot dolgoletnega generalnega direktorja Lidla, danes pa je ustanovitelj in izvršni direktor podjetja GREAT Leadership Solutions. Z nami bo tudi na #loveHR Summitu, kjer se bo na odru pogovarjal z Emmanuelle Leon, strokovnjakinjo za preoblikovanje dela na Poslovni šoli ESCP v Parizu. Še pred tem pa odkrijte njegove poglede na HR in skrb za ljudi.
Gregor Kosi največji izziv pri privabljanju talentov vidi v tem, da podjetja najemajo marketinške agencije, da jim pomagajo krepiti marketinške kampanje – kako bo izgledalo oglasno sporočilo. S tem spodbujaš neka pričakovanja. Če podjetje oglašuje, kako je delati pri njih krasno, potem pa človek pride v podjetje in je razočaran na podlagi teh pričakovanj, zagotovo za delodajalca to ni dobro. “Človeka si s tem zapeljal, on pa je s tem pustil službo nekje drugje,” pravi Kosi, ki se strinja, da je znamka delodajalca postala izkušnja.
Čustvena povezanost in psihološka varnost
Tako se po njegovem vodje ne bi smeli več toliko ozirati na to, da zaposleni delajo 8 ur, temveč bi se morali bolj osredotočiti na rezultate. Nekdo namreč po njegovem lahko prinese večji rezultat, če dela doma 2 ali 3 ure, kot če pride za 8 ur na fizično delovno mesto v podjetju.
Poleg tega poudarja, da morajo zaposleni v organizaciji čutiti čustveno povezanost s sodelavci, s katerimi preživljajo čas v istem prostoru, in psihološko varnost, saj ta bistveno vpliva na kreativnost. “Zanemarjamo, kako okolje v katerem delamo, lahko vpliva na naš občutek varnosti in kreativnosti,” pravi Kosi in pri tem izpostavlja tudi samo fizično urejenost v prostoru. Za primer navaja Lidl, kjer so imeli včasih temne prostore, ko so jim dodali rumeno in zeleno barvo ter zemeljske elemente, pa so se ljudje počutili drugače na delovnem mestu. “Kreativnost, ki so jo začeli kazati, je dobila novo dimenzijo, saj barve bistveno vplivajo na počutje,” pravi.
Kaj lahko HR naredi za boljši jutri?
Na vprašanje, kaj lahko HR naredi za boljši jutri zaposlenih in posledično tudi organizacije, odgovarja predvsem z vprašanjem - Ali rezultati odločitev, ki jih sprejemamo v HR in organizaciji nasploh, sovpadajo z našimi pričakovanji? Ob tem poudarja, da je v nasprotnem primeru potrebno nekaj spremeniti, a obenem tudi razumeti, zakaj je temu tako. “Najverjetneje v okolju obstajajo razlogi za neko rutino. In če želimo spremeniti njene posledice, moramo najprej odpraviti njene vzroke. Z razumevanjem tega je veliko lažje narediti korak naprej v smeri dolgoročne rešitve, s katero se vsi strinjajo” je poudaril.
Kako pa gleda na demografski krč, v katerem se je znašla Evropa, in s tem pomanjkanje kadrov? Njegov odgovor je preprost: “Podjetje, ki stavi na raznolikost, je zmožno preživeti vse različne viharje, od finančnih kriz do vsega ostalega.” A pri tem opozarja na drug izziv - prepričanja, ki jih je težko preseči. “Evropejci bi želeli to raznolikost zelo sprejemati, po drugi strani se pa tega zelo bojimo. Gre za razumevanje človeka, to je osnova voditeljstva,” je jasen Kosi, ki se sprašuje, koliko vodij ima pogum ljudi vprašati, kaj potrebujejo.
Gregor Kosi bo z nami tudi na #loveHR Summitu
Pri tem pomembo vlogo vidi prav v HR-ju, ki pa po njegovih opažanjih pogosto ni pozicioniran na pravem mestu. S tem organizacija izgublja potencial, četudi imajo kadrovski željo in motivacijo spreminjati stvari na bolje. “Za vsako spremembo rabiš dovolj veliko stopnjo frustacije, moraš imeti cilj, moraš narediti prvi korak do neke vizije,” pravi.
Prepričani smo, da vas bo k prvim korakom v trajnostno preobrazbo vodenja spodbudil tudi na #loveHR Summitu, kjer se bo Gregor Kosi pogovarjal z Emmanuelle Leon, strokovnjakinjo za preoblikovanje dela na Poslovni šoli ESCP v Parizu.
Pridružite se nam 11. in 12. aprila v Portorožu. Več o programu kongresa in prijavi boste našli na povezavi.