Konec novembra je na Bledu potekala HR&M konferenca, kjer smo se osredotočili na to, kako povečati ugled med potencialnimi partnerji, strankami in zaposlenimi ter povečati zavzetost in pripadnost med obstoječimi sodelavci. Pokazali smo, da je ključ do preboja prav v nas, v ljudeh.

Konferenca je potekala hibridno – v Bled Rose hotelu in prek Zooma. Skupaj je bilo na konferenci več kot 60 HR strokovnjakov, kadrovskim managerjev, strokovnjakov za izobraževanje in razvoj kadrov …

Umetnost uspeha je v tem, da tisto, kar se nam danes zdi nemogoče, jutri spremenimo v mogoče. Ko iščemo poti do tja, se zavedno in nezavedno opiramo na vsa dosedanja znanja in izkušnje. Spoznali smo, kako uspešna podjetja uresničujejo visoko zastavljene cilje in usmerjajo zaposlene na poti k mogočemu. Sprehodili smo se čez štiri vsebinske sklope: Vodenje k mogočemu, Osamljenost in izgorelost, Trajnostni HR in Svet kot nova pisarna.

Vodenje k mogočemu

Prvi dan je v okviru vodenja k mogočemu otvoril prof. dr. Andrej Vizjak, soustanovitelj mednarodnega svetovalnega podjetja AV.consulting s sedežem v Dubaju ter vodja Inštituta za družinska podjetja v okviru nemške univerze v Ingolstadtu. Spregovoril je o formulah uspeha in razlikami med tradicionalnim korporativnim upravljanjem in družinskimi podjetji ter njihovih prednostih in slabostih.

Velikokrat pride do težave pri komunikaciji med vodstvom in kadrovskimi strokovnjaki, ker govorijo vsak svoj jezik. Zato nam je Jasmina Ridzi, soustanoviteljica in svetovalka za kadrovski menedžment v podjetju Amitas in članica razvojnega tima za celovite kadrovske rešitve FledgeWorks, zaupala, kako zagotoviti, da sporočila med vodstvom in kadrovskimi strokovnjaki ne bodo izgubljena v prevodu, Anisa Faganelj, dobitnica naziva kadrovski manager leta 2021 in vodja AMZS akademije, pa je povedala, katere supermoči potrebujejo današnji vodje.

Osamljenost in izgorelost

Sklop Osamljenost in izgorelost je ponudil zelo zanimive in pomembne teme, ki so in še postajajo vedno bolj aktualne. Aleš Kranjc Kušlan, direktor Ekvilib inštituta, vodja in pobudnik certifikata Družini prijazno podjetje ter certifikata Družbeno odgovorno podjetje je odprl pomembno temo – fizično in psihično kondicijo zaposlenih in zaključil, da je psihična kondicija zaposlenih naloga delodajalca. Maruša Mežek, vodja kadrov lokacije v Novartisu, je nadaljevala, da so vloge, ki jih imamo v življenju, zelo različne, in ko v odnosih ni vse harmonično, se pojavi stres, na katerega različno odreagiramo. Zato je pomembno, da ozavestimo spremembo vedenj in se naučimo deliti svoje izkušnje.

Vsi smo opazili, da v času epidemije še nikoli nismo bili tako “povezani”, a hkrati tako razdvojeni. Vpeti smo v mehurčke z ljudmi, ki mislijo podobno kot mi, a se vendar počutimo same. Katarina Veselko, psihologinja iz O.K. Consultinga, nam je povedala, kako naj organizacija postane prostor, v katerem je za vsakogar od nas varno, da obstaja v celoti in kaj pridobimo, če krepimo medsebojno zaupanje in spodbujamo kulturo poguma.

Četrtek smo zaključili z druženjem ob bazenu, kjer smo prisluhnili izvrstnemu pianistu Lovru Frelihu in izjemni pevki Tjaši Fajdiga, degustirali žgane pijače in likerje Mikelj Spirits in poklepetali ob razgledu na park pred Blejskim jezerom.

Trajnostni HR

Petek smo začeli s trajnostnim HR-jem. V ospredje so stopile aktualne teme, kot so ravnovesje med dobrobitjo podjetja in zaposlenih, trajnostno poslovanje in hierarhične strukture. Opažamo, da v prakso vstopajo neformalni pristopi – do kam sežejo? O tem je spregovorila Barbara Modic, certificirana na področju upravljanja trajnostnega razvoja in družbene odgovornosti podjetij ter svetovalka za marketing, medije in trajnost pri Sila & Modic Consulting.

Tanja Mohorič, direktorica za razvoj inovacijske kulture in evropske projekte v korporaciji Hidria, pravi, da je ključno pri razvoju poznavanje trendov, ki vplivajo na bodoče poslovanje – spremembe pa morajo slediti na vseh področjih, tudi na kadrovskem, da lahko odgovorimo na vse izzive. V podjetjih pa se spreminjajo tudi načini organiziranosti – ponekod so podjetja naloge HR oddelkov razpršila med vse zaposlene. Nina Pozderec, psihologinja v svetovalnem podjetju Switch to eleven, je predstavila, kako lahko navkljub piramidni strukturi podjetja začnejo kreirati okolje, ki podpira in osvobaja potencial zaposlenih ter spodbuja avtonomijo in prevzemanje odgovornosti in kako lahko začnemo počasi rahljati hierarhične strukture.

Svet kot nova pisarna

Vse nas zanima, kaj bo prinesla prihodnost. A gotovo že postaja to, da naša pisarna ni samo prostor v podjetju, kjer smo zaposleni. Cel svet je postal naša pisarna. O tem so spregovorili naši naslednji gosti.

Prek Zooma se nam je iz Irske javila Juanita Peter, vodja za kadrovske vire iz Microsofta za Srednjo in Vzhodno Evropo (CEE Multi-Country), in nam predstavila najpomembnejše trende, izzive, pričakovanja in spodbude, ki bodo oblikovali prihodnost dela. Ena od sprememb, ki je potrebna v javnem sektorju, pa je dosledna in skladna uporaba praks ravnanja s talenti. Peter Pogačar, generalni direktor Direktorata za javni sektor na Ministrstvu za javno upravo, ki je odgovoren za sistemsko regulacijo, organizacijo in delovanje javnega sektorja, nam je predstavil priložnosti za izboljšave. Ena od sprememb, ki se je v svetu že zgodila, pa je fluidnost poklicev in pričakovanje delodajalcev, da ena oseba združuje v sebi več poklicev. Rado Daradan, direktor in soustanovitelj Hooray Studios, je delil svojo izkušnjo zapeljevanja in dvorjenja zaposlenim in svoje mnenje, ali se pričakovanja delodajalca res uresničijo. Spregovorili pa smo tudi o idealno zasnovanem delovnem mestu. David Oštir, generalni direktor podjetja Camac Space, nam je zaupal kako lahko izboljšamo delovne procese – meni, da mora delovni prostor delavca podpirati.

Sledil je še HR pogovor: Izkustvo mogočega, kjer smo govorili o postavljanju smelih HR ciljev, izzivih uvajanja HR&M projektov in HR priložnosti v prihodnosti. Z nami sta bili Mateja Panjan, kreatorka novih načinov dela v Danfossu in soustanoviteljica zmagovalnega HR&M projekta leta 2020 v kategoriji velikih podjetij, in Katarina Primožič Ramoveš, članica vodstvenega tima v podjetju NIL, odgovorna za področje ljudi in kulturo ter vodja zmagovalnega HR&M projekta leta 2020 v kategoriji malih in srednjih podjetij. Pogovor je bil uvod v predstavitev finalistov izbora HR&M projekt leta in podelitev priznanj, več o tem pa v naslednjem prispevku.

Konferenca je minila v odličnem duhu in z veliko pozitivne energije. Veseli smo, da smo se lahko skupaj izobraževali in izmenjali dobre prakse. Vaše družbe pa bomo veseli tudi naslednje leto.

Na konferenci je svoje znanje in izkušnje delilo
15 predavateljev.