Ohranili smo vse zaposlene
Čas branja 10 minčLANEK JE OBJAVLJEN V REVIJI JUNIJ/JULIJ 2020
V obdobju pred razglasitvijo epidemije novega koronavirusa smo beležili hiter razvoj, širitev poslovnih enot ter posledično večanje števila zaposlenih. Hkrati je naraščala tudi potreba po strateškem upravljanju s kadri. Epidemija novega koronavirusa in posledično zaprtje skoraj vseh gospodarskih aktivnosti ter predvsem zaprtje vseh meja in s tem ukinitev turistične dejavnosti v celoti, je močno vplivalo tudi na naše podjetje.
Jezeršek gostinstvo namreč sestavljajo catering storitve v Sloveniji in v tujini ter gostinska dejavnost na treh lokacijah, ki so odvisne predvsem od tujih turistov.
Doseganje strateških ciljev
Z zavedanjem, da so naši zaposleni ne le temelj podjetja, ampak tudi ključni stik do zadovoljnih strank, smo v mesecih pred izbruhom epidemije začeli z aktivnostmi za transformacijo dela z zaposlenimi, razvojem vodij in strateškim upravljanjem kadrov. V uspešnem podjetju, ki zaposluje več kot 80 ljudi, ni pomembna več le organizacija dela, ampak je treba začeti premišljeno upravljanje zadovoljstva zaposlenih, odpravljanje motilcev, ki znižujejo zavzetost in spodbujanjem motivatorjev, ki dvigujejo njihovo učinkovitost.
Med drugim smo se v podjetju lotili Gallupove raziskave o zavzetosti zaposlenih, s pomočjo katere smo ugotavljali trenutno stanje in na podlagi katere smo želeli izvesti nadaljnje ukrepe za dvig zavzetosti zaposlenih. Z izbranimi zaposlenimi ter celotnim širšim vodstvom smo izvedli poglobljene razgovore na način, da so bila identificirana ključna področja, ki predstavljajo največje izzive in ki zmanjšujejo zavzetost ter glavne motivatorje naših sodelavcev. Z vključevanjem zaposlenih na vseh ravneh v pripravo HR strategije smo pridobili, ne le dober vpogled v trenutno stanje, ampak tudi promotorje HR strategije. Zato je bila kot zaključni del izvedena še delavnica, na kateri je bilo prisotno ožje in širše vodstvo ter naši ključni sodelavci. Skupaj smo pripravili kadrovske strateške cilje, posamezne korake, naloge, ukrepe, zadolžitve in časovnico, s katero smo želeli motivirati prenos strategije v prakso.
Največji izzivi, ki smo jih prepoznali v procesu analize internega okolja in so ga potrdili tudi rezultati merjenja zavzetosti, se nanašajo predvsem na področje prejemanja priznanj s strani nadrejenih sodelavcev, potrebe po možnostih za učenje in razvoj v službi, želja po vodstvenih veščinah ter jasnejša organizacijska struktura. S pripravljeno kadrovsko strategijo smo si zadali doseganje naslednjih strateških ciljev:
1. Razvoj potrebnih vodstvenih veščin
Zadali smo si, da bomo aktivno razvijali vodstvene kompetence na vseh ravneh in vseh zaposlenih, ki so kakor koli vpleteni v vodenje. Tako je na podlagi rezultatov 360° ocenjevanja po metodi GENOS Leadership top menedžment razvijal vodstvene kompetence na skupinskih in individualnih razvojnih delavnicah, srednje vodstvo pa je bilo deležno aktivnega skupinskega usposabljanja s področja vodenja.