Kadrovska tveganja v projektnih timih
Čas branja 9 minKadri pomenijo največje tveganje vsake organizacije, saj so neposredno ali posredno povezani z vsemi vrstami ključnih tveganj.
Poudarek v prispevku je na kadrovskih tveganjih pri projektnem delu, saj se za delo na projektih praviloma izbira in vanje vključuje vrhunske strokovnjake z izkušnjami pri projektnem delu, in to za doseganje konkretnih ciljev v določenem času in za določeno plačilo. Glede na opisano bi pričakovali, da pri projektih ni večjih težav. Kljub temu pa manj kot 30 % projektov doseže vse načrtovane cilje.5
Opredelitev tveganj
Vsako delovanje organizacije spremljajo negotovosti in tveganja, kar pomeni, da na začetku praviloma ni mogoče natančno predvideti vseh učinkov na posamezne dejavnosti in naloge ter na končni rezultat dela.5
Tveganje je vedno sestavljeno iz verjetnosti, da se bo zgodilo in vpliva, oziroma posledic dogodka, če se bo ta zgodil.
TV (tveganje) = VT (verjetnost uresničitve tveganja) x PT (posledice uresničitve tveganja).
Tveganja imajo lahko negativne ali pozitivne posledice in so obvezni del inovativnih projektov.
Pomembno je, da dobro poznamo zahteve projekta in si poskušamo odgovoriti na naslednja vprašanja, povezana s kadri5:
- Kaj in komu se lahko zgodi, kje in kdaj lahko gre kaj narobe? (IDENTIFIKACIJA, POPIS)
- Če se zgodi, kakšne bodo posledice? (VREDNOTENJE TVEGANJ)
- Kako bomo ukrepali, če se to zgodi? (UKREPI)
- Kaj lahko storimo, da se to ne zgodi? (PREVENTIVA)
Pri kadrih je nabor elementov tveganja zelo velik, kot npr. iskanje, izbor in motiviranje kompetentnih kadrov, nestrinjanje, zavzetost za cilje, izkoriščanje njihovih potencialov, zagotavljanje ustreznega okolja, zadovoljstvo z delom, ujemanje s sodelavci, stres, izobraževanje in usposabljanje, različne stimulacije (plača, nagrade, ugodnosti, partnerstvo …), hobiji, družinske razmere, skrb za zdravje, etične in druge omejitve, odvisnosti, bolezni, poškodbe, smrt, nestanovitnost, absentizem, nezvestoba, posredovanje notranjih informacij, neupoštevanje navodil in dogovorov, nagnjenost k goljufijam in še mnogo drugih.
Do vrste tveganih situacij pa lahko pride tudi v delovnem procesu zaradi čezmernih delovnih obremenitev, nejasnih vlog, nesprejemanja člana s strani tima, predvsem vodstva, neučinkovite komunikacije, slabih delovnih pogojev, neetičnega delovanja, raznih oblik nadlegovanja itd. Velika tveganja so lahko tudi posledica nezaupanja in nesodelovanja med sodelavci, strah pred odprtim konfliktom. To povzroča zahrbtno delovanje in neoptimalne rešitve, pomanjkanje zavez za skupno delo in izmikanje odgovornosti, prevladanje egov in s tem pomanjkanje osredotočenosti na doseganje skupnih ciljev.5