Ljudje na pravih mestih in predvsem vodje so ključni za to, da gre podjetje v pravo smer, ima uspehe, je prebojno, ima kakovostne proizvode, posluje dobro itn. Ljudje bodo sprejemali odločitve, prinašali znanje, se borili, ustvarjali, zato je skrb zanje v najširšem smislu najpomembnejše poslanstvo kadrovske službe.

Ralph Christensen v svoji knjigi Roadmap to Strategic HR navaja pet principov, v katere naj verjame vodstvo, da lahko pripravi poligon kadroviku za razvoj strateške vloge:

  1. Človeški talent je motor za ustvarjanje dodane vrednosti v podjetju.
  2. Vsaka poslovna ali operativna težava (problem ali priložnost) je simptom globljih človeških ali organizacijskih težav.
  3. Človeški talent je in bo v prihodnosti omejen vir.
  4. Vse kadrovsko delo mora biti neposredno povezano s poslovno strategijo.
  5. Vodstvo in vodje timov so odgovorni za delo z ljudmi v organizaciji.

Vodstvo, ki se zaveda pomena pravih ljudi, v pravi organiziranosti, s pravimi pristopi in vedenji, potrebuje ob sebi kadrovskega strateškega partnerja. Njegova naloga je prelivanje strategije podjetja, vodstva skozi kadrovska orodja (plačni sistem, izobraževanja, ocenjevanja, organizacijski design itn.), do ljudi ter opolnomočenje vodij za delo z ljudmi. Prav tako pa biti v stiku z ljudmi, da v vsakem trenutku ve in razume, kaj se dogaja v organizacijah, oddelkih ter daje povratno informacijo vodstvu, da ta lahko skupaj s kadrovikom sprejema ukrepe, akcijske načrte, s katerimi usmerja situacijo v podjetju v smer, kamor vodi strategija. S tem bodo ljudje na vseh ravneh organizacije »dihali« kot eno z vodstvom in vodstvo z njimi ter poganjali podjetje naprej vsi v isto, pravo smer.

Strateško upravljanje s človeškimi viri mora uravnotežiti potrebe zaposlenih in potrebe organizacije, ker je oboje ključnega pomena za doseganje ciljev organizacije in uresničevanje dolgoročne strategije.

V časih, ko je trg delovne sile in talentov turbulenten in zahteven kot zdaj, je ključno, da so v podjetjih kadrovski vodje, ki imajo energijo ter pogum in strokovne kompetence ter ponižnost v zavedanju, da ni lahkih rešitev. Najbolj uspešni kadroviki naslavljajo organizacijske probleme in hkrati zaupajo v svoje ljudi in vodstvo, da vodijo podjetje.

Slika 1: Primer organiziranosti kadrovske službe s strateško vlogo