V današnjem hitro spreminjajočem se poslovnem okolju se vodje na področju HR soočajo z vedno novimi izzivi. Kako pritegniti in zadržati talent, kako graditi močno podjetniško kulturo in kako se odzvati na nenehne spremembe na trgu. Navdih za inovativne pristope lahko najdemo na najmanj pričakovanih mestih – na primer v glasbeni industriji. Wendy Hanson v svojem članku, objavljenem na portalu HR Executive, razkriva, kako lahko kadrovski vodje črpajo navdih iz kariere Taylor Swift, da bi izboljšali svoje strategije in prakse.

Vodenje s posluhom: Posnemajte njeno povezovanje z občinstvom

Taylor Swift je zaslovela ne samo zaradi svojih glasbenih talentov, ampak tudi zaradi načina, kako gradi in ohranja odnos s svojimi oboževalci. Wendy Hanson izpostavlja njeno sposobnost, da se počuti prisotno in povezano, kar kadrovski vodje lahko prenesejo v svoje delovno okolje. Ključno je, da se zaposleni počutijo slišane, vrednotene in motivirane. To pomeni, da se na sestankih in drugih komunikacijskih kanalih spodbuja odprta komunikacija, pri čemer se upošteva mnenje vsakega posameznika.

Inovativnost in prilagodljivost: Učenje iz njene sposobnosti preobrazbe

Taylor Swift je mojstrica preobrazbe, ki se je uspešno premaknila od country pevke do pop ikone in podjetnice. Hansonova poudarja, kako je glasbeničina pripravljenost preizkusiti nove stvari in sprejeti tveganja pomembna lekcija za HR vodje. Vztrajanje pri "vedno smo to počeli tako" ne vodi v napredek. Namesto tega bi morali iskati sveže pristope k reševanju težav, kot so zadrževanje talentov, izobraževanje zaposlenih in gradnja močne podjetniške kulture.

Empatija kot vodilno načelo: kako Taylor Swift skrb za skupnost

Eden od ključnih elementov Swiftinega uspeha je njena sposobnost, da vodi z empatijo, kar je še posebej pomembno v času krize. Hansonova navaja primer, ko je Swift prestavila koncerte zaradi smrti oboževalke v Riu, kar kaže na globoko skrb za svoje občinstvo. Na Instagramu je takoj objavila, da je "uničena in pretresena”, javila se je kar iz svoje garderobe na stadionu.

Empatični slog vodenja Swift je dokazan tudi z njenim vlaganjem v družbo. Njena filantropija ima metodo: vlaga svoj denar in čas v smiselna prizadevanja, kot so donacije knjig lokalni knjižnici, pomoč oboževalcem pri odplačevanju študentskih posojil, doniranje prihodkov od pesmi newyorški šoli, boj za žrtve spolnega nasilja, podpora prizadetim zaradi poplav v Louisiani in tornadov v Nashvillu, … 

Podobno lahko HR vodje pokažejo empatijo in razumevanje do zaposlenih, kar vključuje poslušanje in odzivanje na njihove potrebe, pa tudi podpiranje dobrih namenov in spodbujanje skupnostnega duha v podjetju. Zlasti pripadniki generacije Z cenijo povezovanje z blagovnimi znamkami, ki jasno kažejo svojo pripravljenost vračati skupnosti.

Gradnja gibanja, ne le podjetja

Taylor Swift ni samo zgradila uspešne kariere, ampak pravo gibanje, ki presega glasbeno industrijo. Hansonova zaključuje, da lahko HR vodje veliko naučijo od Swiftine sposobnosti, da navdihuje, inovira in vodi z empatijo. Vodenje v sodobnem poslovnem svetu zahteva več kot le sledenje preverjenim metodam; zahteva kreativnost, pogum za preizkušanje novih stvari in predvsem sposobnost, da se vidi večja slika. Navdih iz Taylor Swiftine kariere lahko vodjem na področju človeških virov pomaga oblikovati strategije, ki ne le izboljšujejo delovno okolje, ampak tudi prispevajo k gradnji močne in povezane organizacijske kulture.

Literatura in viri

Hanson, W. 2024. What HR leaders can learn from Taylor Swift. HR Executive. Dostopno na https://hrexecutive.com/what-hr-leadership-can-learn-from-taylor-swift