Strma rast zaposlovanja, pospešeno staranje prebivalstva, hitra rast novih sektorjev in dejstvo, da je človeški kapital največja konkurenčna prednost podjetja, so glavni razlogi za vedno večje pomanjkanje mladih kvalificiranih delavcev v družbah zahodnega sveta. Bitka za talente se v trenutnem obdobju gospodarske rasti zaostruje tudi na slovenskem trgu delovne sile. Vse to podjetja sili k iskanju rešitev za privabljanje novih in ohranjanje zadovoljstva trenutnih zaposlenih.

Znamko delodajalca strokovnjaki s področja upravljanja človeških virov prepoznavajo kot eno izmed najbolj učinkovitih orodij za soočanje s temi izzivi, saj vpliva tako na večjo motivacijo in vpletenost med trenutnimi zaposlenimi kot tudi na percepcije potencialnih zaposlenih in s tem na njihove odločitve o prijavah na delovna mesta.

Kdo je privlačen delodajalec?

Znamka delodajalca posreduje informacije o tem, zakaj je podjetje odličen delodajalec, ki medse sprejema najboljše talente in ponuja edinstveno delovno izkušnjo. Trenutni in potencialni zaposleni si mnenje o privlačnosti določenega delodajalca ustvarijo na podlagi otipljivih in neotipljivih dejavnikov. Prvi so povezani s potrebo ljudi, da povečajo svoje koristi in znižajo tveganja, drugi pa s potrebo po ohranjanju identitete in izražanju svojega jaza. Dejavnike privlačnosti delodajalca lahko razdelimo v naslednje skupine:

Privlačnost delodajalca v Sloveniji

V tujini je praksa spremljanja najprivlačnejših delodajalcev uveljavljena že nekaj časa. Tudi pri nas že imamo nekaj podobnih raziskav, vendar raziskave o privlačnosti delodajalcev, ki bi temeljila na podlagi različnih dejavnikov, zaradi katerih si zaposleni želijo ostati v podjetju, kandidati pa se zaposliti v podjetju, na domačem trgu še nimamo. Kako privlačni so največji slovenski delodajalci? Jih potencialni kandidati sploh poznajo in se pri njih želijo zaposliti? Katere izmed dejavnikov privlačnosti delodajalca največja slovenska podjetja dobro pokrivajo in kje so še priložnosti za razvoj?

Da bi si odgovorili na ta vprašanja, smo v Competu skupaj z družbo Stratkom pripravili neodvisno raziskavo javnega mnenja o privlačnosti največjih slovenskih delodajalcev.

Raziskavo so sestavljali trije različni vidiki, ki tvorijo celostno sliko o privlačnosti delodajalca:

  1. Poznavanje delodajalca. Ali poznate to podjetje? Ali potencialni iskalci zaposlitve podjetje sploh poznajo in ga s tem prepoznavajo kot potencialnega delodajalca.
  2. Zaželenost delodajalca Ali bi se želeli zaposliti v tem podjetju? Kakšno stališče do zaposlitve pri delodajalcu imajo potencialni iskalci zaposlitve.
  3. Podoba delodajalca V kakšni meri za podjetje veljajo naslednje lastnosti? Kakšno percepcijo imajo potencialni iskalci zaposlitve o šestih atributih, ki jih delodajalec ponuja: medosebni odnosi, možnost razvoja kariere, stimulativno plačilo in druge ugodnosti, zanimivo delo, družbena odgovornost, ugled podjetja.

V najprivlačnejši petnajsterici bi se želela zaposliti skoraj polovica vseh anketiranih. Po drugi strani bi se v preostalih 85 podjetij, ki smo jih ocenjevali, želela zaposliti le četrtina vprašanih.

Po mnenju anketirancev imajo podjetja največ težav na področjih medosebnih odnosov in stimulativnega plačila. Večje kot je podjetje, slabši so v njem odnosi in nivo plačila, ki ga nudi. Dejavnika, ki sta bila pri podjetjih v povprečju ocenjena najvišje, sta zanimivost dela ter splošen ugled podjetja.

Zanimivo je še, da večja prepoznavnost podjetja ne pomeni nujno tudi večje zaželenosti na trgu delovne sile. Na zaželenost podjetja kot delodajalca veliko bolj vpliva šest ocenjevanih dejavnikov.