Ko je informacij preveč
Čas branja 10 minUčinkovito delo na daljavo brez številnih spletnih orodij, ki so dandanes na voljo, ne bi bilo mogoče. A hkrati se s številom orodij povečuje tudi količina informacij, s katerimi ima posameznik opravka. Ko je informacij preveč, se to odraža tako na posameznikovem zdravju kot učinkovitosti pri delu.
Zaradi tehnološkega napredka se tudi pri delu srečujemo s porastom informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT), dodatno je na slednje vplivala tudi epidemija covida-19. Zato, da smo lahko delo uspešno opravljali na daljavo, smo namreč začeli uporabljati še več spletnih orodij, ki omogočajo izvajanje sestankov na daljavo, stalno komunikacijo med zaposlenimi, deljenje dokumentov, nadzor nad posameznikovim delom in podobno.
Kdaj je informacij preveč, težko določimo
Pomislite, koliko informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) vaši zaposleni uporabljajo pri svojem delu in koliko novih spletnih programov ter mobilnih aplikacij ste začeli uporabljati v vašem podjetju v času pandemije covida-19? Seveda ni nič narobe z uvajanjem novih digitalnih tehnologij, ki omogočajo boljši pregled nad delovnimi nalogami in projekti, lažji dostop do informacij, preprostejšo komunikacijo med zaposlenimi in podobno. Le previdni moramo biti, da ni teh orodij preveč, saj se lahko v nasprotnem primeru kaj hitro izkažejo kot kontraproduktivna. Strokovnjaki že leta opozarjajo, da lahko porast uporabe informacijsko-komunikacijskih tehnologij privede do tako imenovane prenasičenosti z informacijami. Prenasičenost z informacijami nastopi takrat, ko količina pridobljenih informacij presega posameznikove zmožnosti za procesiranje teh informacij.1
Strokovnjaki že leta opozarjajo, da lahko porast uporabe informacijsko-komunikacijskih tehnologij privede do prenasičenosti z informacijami.
Joseph Ruff6 je opredelil pet ključnih dejavnikov, ki vplivajo na prenasičenost z informacijami, to so tehnologija, ljudje, organizacije, lastnosti informacij in procesi. Vsi ti dejavniki se nenehno prepletajo in zato je zelo težko določiti mejo, kdaj je za nekoga informacij preveč. V nadaljevanju je na kratko predstavljenih vseh pet naštetih dejavnikov in njihova vloga pri pojavu prenasičenosti z informacijami.
Porast uporabe IKT je eden od ključnih razlogov za prenasičenost z informacijami
Iz leta v leto pri svojem delu uporabljamo večje število spletnih orodij, ki nas lahko kaj hitro zasujejo s tolikšno količino informacij, da nismo sposobni poiskati informacij, ki jih potrebujemo, kaj šele predelati vseh teh informacij. V International Data Corporation3 so ugotavljali, da povprečni zaposleni dve uri in pol dnevno (30 % delovnega časa) porabi samo za lociranje informacij, ki jih potrebuje pri svojem delu. Nadalje je raziskava PEGA5 pokazala, da pisarniški delavci pri svojem delu več kot 1100-krat na dan preklapljajo med povprečno 35 spletnimi orodji. V navedeni raziskavi so prav tako ugotovili, da obstaja pri zaposlenih, ki pri svojem delu uporabljajo več kot 30 spletnih orodij na dan za 28 % večja verjetnost napak kot pri zaposlenih, ki uporabljajo manjše število spletnih orodij. Navedena raziskava je bila izvedena pred epidemijo covida-19, ki pa je še dodatno pospešila digitalizacijo dela in porast uporabe novih spletnih orodij. Raziskava Beezy4 je tako pokazala, da je 41 % zaposlenih, ki delajo na daljavo, preobremenjenih, večja verjetnost napak kot pri zaposlenih, ki uporabljajo manjše število spletnih orodij. Navedena raziskava je bila izvedena pred epidemijo covida-19, ki pa je še dodatno pospešila digitalizacijo dela in porast uporabe novih spletnih orodij. Raziskava Beezy4 je tako pokazala, da je 41 % zaposlenih, ki delajo na daljavo, preobremenjena s številom spletnih aplikacij, ki jih uporabljajo pri delu, 58 % je poročalo, da obvestila, ki jih prejemajo s strani spletnih orodij, negativno vplivajo na njihovo produktivnost pri delu. 61 % udeležencev navedene raziskave je izrazilo nezadovoljstvo s spletnimi orodji in tehnologijo, ki jo uporabljajo pri delu, ker so po njihovem mnenju nezanesljiva in se ne dopolnjujejo dobro z drugimi orodji. Od zaposlenih se torej pričakuje, da pri svojem delu uporabljajo številna spletna orodja in hitro poiščejo informacije, ki jih potrebujejo, v realnosti pa veliko delovnega časa izgubijo na račun preklapljanja med spletnimi orodji in iskanja pravih informacij na pravem mestu.