Pri strateškem upravljanju kadrov in sistematični nadgradnji kompetenc pri zaposlenih pogosto naletimo na izzive. Eden od tovrstnih izzivov je zagotovo, kako teoretično znanje, ki ga posamezniki pridobijo v času izobraževanja, delavnic spraviti tudi v vsakodnevno prakso.
Temu izzivu smo se na Pošti Slovenije v zadnjem času še posebej posvetili in se ga tudi sistematično lotili. V lanskem letu smo izvedli pilotni projekt s tremi skupinami vodstvenega kadra in učinke tudi izmerili. Ključno je, da se zavedamo, da je učenje proces, ki zahteva ustrezen čas in podporo.
Zakaj je spremembe tako težko doseči? Ko pogledamo svoje sodelavce, se nam pogosto zdi, da niso motivirani, da bi naredili spremembo. Kljub vsemu to navadno ne drži oziroma so razlogi za ne-spremembe veliko bolj kompleksni. Ljudje v organizacijah si želijo delati dobro, čeprav morda vedno to ni videti tako. Imajo tudi teoretično znanje, kako nekaj narediti, vendar se v praksi ne izpelje. Še posebej je tako v organizacijah, ki kontinuirano izobražujemo svoj kader, kjer so posamezniki vključeni v različna izobraževanja, kjer vsako leto posamezniki na različnih ali podobnih področjih nadgrajujejo svoje znanje.
VIP
Berite brez omejitev!
Neomejen dostop do spletnih vsebin je na voljo naročnikom.
Pri strateškem upravljanju kadrov in sistematični nadgradnji kompetenc pri zaposlenih pogosto naletimo na izzive. Eden od tovrstnih izzivov je zagotovo, kako teoretično znanje, ki ga posamezniki pridobijo v času izobraževanja, delavnic, spraviti tudi v vsakodnevno prakso.
Temu izzivu smo se na Pošti Slovenije v zadnjem času še posebej posvetili in se ga tudi sistematično lotili. V lanskem letu smo izvedli pilotni projekt s tremi skupinami vodstvenega kadra in učinke tudi izmerili. Ključno je, da se zavedamo, da je učenje proces, ki zahteva ustrezen čas in podporo.
Zakaj je spremembe tako težko doseči?
Ko pogledamo svoje sodelavce, se nam pogosto zdi, da niso motivirani, da bi naredili spremembo. Kljub vsemu to navadno ne drži oziroma so razlogi za ne-spremembe veliko bolj kompleksni. Ljudje v organizacijah si želijo delati dobro, čeprav morda vedno to ni videti tako. Imajo tudi teoretično znanje, kako nekaj narediti, vendar se v praksi ne izpelje. Še posebej je tako v organizacijah, ki kontinuirano izobražujemo svoj kader, kjer so posamezniki vključeni v različna izobraževanja, kjer vsako leto posamezniki na različnih ali podobnih področjih nadgrajujejo svoje znanje.
Pogosto tudi pozabljamo, da so danes ljudje, še posebej vodje, zelo obremenjeni. Pogosto so pod velikimi pritiski, od njih se pričakuje ogromno oziroma vedno več. Tukaj tudi tiči eden od razlogov, zakaj naučene oziroma slišane veščine tako težko spravimo v življenje. Preprosto nimajo oziroma si ne vzamejo časa, da bi se umirili, premislili in se pripravili na bolj zahtevne pogovore, situacije. Stvari se odvijajo sproti in spontano, posamezniki pa navadno delujemo po stabilnih vedenjskih vzorcih, ki so jim v preteklosti že pomagali, da so dosegli rezultate.
Drugi razlog za ohranjanje enakih vzorcev vedenj je neustrezna podpora. Učenje je proces in posamezniki pri tem potrebujejo ustrezno podporo. Kaj se pravzaprav dogaja? Če situacijo pogledamo z nekoliko drugega zornega kota – primer športa. Če se ne ukvarjamo z nobenim športom in se odločimo, da bomo to spremenili. Izberemo si npr. tek, določimo načrt treningov in začnemo. Po prvem in tudi nekaj naslednjih treningih bomo utrujeni, bolele nas bodo mišice in ne bo tako preprosto. Vendar vztrajamo in v določenem časovnem obdobju, ob rednem treningu, lahko pretečemo tudi daljšo razdaljo brez večjih težav in tudi mišice nas ne bodo več tako bolele. Enako je pri razvoju mehkih veščin. Potreben je trening in volja. Čeprav nas ne bolijo noge, je težko na drugačen način. Pogosto ne gremo postopoma, ampak nove veščine preizkusimo na najtežjem primeru in brez ustrezne predhodne vaje - to je pogosto razlog, zakaj nam ne uspe. Poskusimo še nekajkrat in dobimo potrditev, da nima pomena, da se trudimo, saj očitno novi načini ne delujejo. Kmalu motivacija zaradi neuspelih poskusov in preobremenjenosti upade in se vse skupaj vrne v stare tirnice.
VIP
Berite brez omejitev!
Neomejen dostop do spletnih vsebin je na voljo naročnikom.
Spletna stran za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje, namene trgovine (košarica), prijavo na novice in spremljanje uporabe spletne strani (Google Analytics) uporablja piškotke. Tukaj lahko nastavite katere piškotke dovolite in katerih ne.
Nujno potrebni piškotki
Nujni piškotki se vedno namestijo, saj omogočajo nemoteno uporabo spletnega mesta. Uporabljajo se v namene košarice v spletni trgovini, varovanje spletnega mesta pred napadi in podobno. Ti piškotki ne shranjujeno nikakršnih podatkov o uporabniku (obiskovalcu).
Analitični piškotki
Ti piškotki se uporabljajo za spremljanje uporabe spletne strani z uporabo Google Analytics.
Oglaševalski
Oglaševalske piškotke uporabljamo za prikaz personaliziranih oglasov na družabnih medijih in spletnih iskalnikih kot so Facebook, Instagram, Google in podobni.