V današnjem času se na vsakem koraku srečujemo s podatki. Velike korporacije, kot so Google, Amazon in Facebook, so celoten poslovni model zgradile na poznavanju uporabnikovih podatkov. Na enak način lahko podjetja, tudi veliko manjša, uporabijo svoje podatke za izboljšanje produktivnosti in zadovoljstva zaposlenih1.

Zlasti uporaba napovedne analitike je faktor, ki ločuje nadpovprečna podjetja od povprečnih. Dobri menedžerji se zavedajo, da sta snovanje kadrovskih poročil in statistična analiza le prvi korak do optimizacije poslovnih procesov. Resničen preskok se zgodi z gradnjo napovednih modelov2, kjer lahko neželene rezultate preprečimo, še preden se zgodijo, dobre pa pravočasno prepoznamo in ustrezno vzpodbudimo.

V tem sestavku na primeru podatkov pokažemo uporabo tehnik napovedne analitike. Pri tem uporabljamo orodje, ki se ga lahko zaposleni v kadrovskih službah priučijo na krajših tečajih ter za to ne potrebujejo posebnih matematičnih ali programskih znanj.

Primer: Analiza podatkov o odhodu zaposlenih

Odhod dobrih kadrov iz podjetja je lahko izredno stresen, tako za samo poslovanje podjetja kot za kadrovski menedžment, uvajanje novih kadrov pa je zamudno in drago. S pomočjo podatkovne analitike internih podatkov podjetja lahko hitro in enostavno razumemo, zakaj do odhoda prihaja in kako ga zamejiti. Za primer analize odhoda zaposlenih si bomo izposodili vzorčne podatke, ki jih je sestavil IBM3.

Naši podatki vsebujejo 1470 zapisov o zaposlenih in 34 spremenljivk (glej tabelo 1 s podatki), s katerimi so zaposleni opisani. Naša ciljna spremenljivka je »Attrition«, torej odhod zaposlenih iz podjetja. Po naših podatkih je iz podjetja odšlo 10 odstotkov zaposlenih (Attrition=Yes).