Kultura izpolnjevanja potenciala
Čas branja 11 minTransformacije podjetij lahko navkljub svežemu pogledu, idejam, novi viziji in prenovi poslovanja razdirajo zaupanje, lojalnost in motivacijo zaposlenih. Pomembno je, da so strategija, vizija in poslanstvo usklajeni, še pomembneje pa, da vsa tri področja poznajo ter živijo tudi zaposleni. Brez njih namreč ni podjetja.
Vemo, da so se kadrovske funkcije skozi zgodovino razvijale in spreminjale. Od zelo ozkih preteklih področij smo razvili koncept širšega poznavanja, izmenjave informacij, timskega dela in med-oddelčnega povezovanja. Zgodovina kadrovske funkcije nam razkriva, da je bila funkcija kadrov administrativno-podporne narave. Glavne naloge so bile namreč zagotavljanje delovne sile, evidence zaposlenih, hramba dokumentacije, vodenje evidenčnih listov prisotnosti ter obračuni plač. Danes funkcije kadrov prevzemajo tudi funkcijo razvoja zaposlenih, njihovega zadržanja, motivacije, izobraževanj, prenosov znanj, povezovanja ekip, interne komunikacije in morda najpomembnejše, optimizacije procesov ter odpravljanje t. i. ozkih grl v poslovanju podjetja.
Kadrovska funkcija ima poslovno vlogo, saj je osredotočena za ustvarjanje dodane vrednosti prek ciljno usmerjenih ukrepov in kadrovskih orodij, ki nam pomagajo izpolnjevati svoj potencial (plačni sistemi, nagrajevalni sistemi, pulz ekip, letni razvojni pogovori in ostala kadrovska orodja). Osredotočeni smo na dobro počutje zaposlenih, zaposlovanje pravih posameznikov v svojih ekipah, skrbimo za ustrezne nagrajevalne sheme ter skrbimo za fleksibilnost svojih zaposlenih in procesov. Vloga kadrovske službe je, da skrbi za ljudi in je v stiku z njimi. Smo »most« med zagotavljanjem podpore zaposlenim in zagotavljanjem podpore vodstvu. Naslavljamo namreč pomembne (ključne) organizacijske probleme, hkrati pa svoje (kadrovsko) delo povezujemo s strategijo in potrebami posla.
Priprava prostora za gradnjo potenciala
Najboljšo potezo v kadrovanju smo naredili, ko smo že leta 2019 združili ekipo kadrov in marketinga v ekipo Upravljanje potenciala (UP), ki povezuje potencial zaposlenih s potencialom trga. Komunikacija do kupcev mora biti namreč usklajena z realnim stanjem v podjetju. V nasprotnem primeru namreč na zunaj komuniciramo nekaj, kar interne ekipe niso ali ne vedo, zaradi česar lahko prihaja do nepravilne komunikacije do kupcev, slabe volje na obeh straneh in ne nazadnje tudi izgube potenciala med kupci ter zaposlenimi. Kot primer bi izpostavili digitalne bone, kjer smo beležili odličen uspeh, saj je bilo več kot 50 % vseh izdanih bonov unovčenih pri nas. Zunanjo komunikacijo do kupcev smo začeli takoj po uradni najavi digitalnih bonov. Skrbeli smo, da so bili naši kupci obveščeni o celotnem postopku, rokih koriščenja, izdelkih, za katere se je lahko digitalni bon uporabil … Pripravili pa smo tudi prav posebno pristajalno stran, na kateri smo nanizali najbolj pogosta vprašanja in odgovore. Sledile so marketinške kampanje po družabnih omrežjih, katalogih in rednem obveščanju. Na drugi strani smo takoj po razglasitvi uvedbe digitalnih bonov in še preden so ti prišli v uporabo z internimi ekipami začeli povezovati interne procese z zunanjimi sistemi. Naša IT ekipa je uredila povezavo s FURS-om, kjer je sistem nato samodejno prepoznal znesek in upravičenost koriščenja digitalnega bona, poleg zunanjih uskladitev in povezav pa smo se povezali tudi notranje. Definirali smo proces oddaje naročila v fizičnih trgovinah in spletni trgovini. Znotraj trgovin smo postavili info točke, procesno in sistemsko smo uskladili vse zunanje in notranje korake ter dokumente, hkrati pa ves čas skrbeli za redno obveščenost naših ekip ter interna izobraževanja glede uporabe sistemov in korakov, da smo lahko zagotavljali najboljšo uporabniško izkušnjo. Odličen rezultat izkoristka digitalnih bonov je tako rezultat ustrezne obveščenosti in opolnomočenja naših ekip, ki je potekal preko kadrovske službe in jasne ter transparentne komunikacije do kupcev, ki je potekala prek marketinga. Z enotnim oddelkom Upravljanja potenciala tako lažje in hitreje usklajujemo aktivnosti in komunikacijo ter ohranjamo transparentnost, kar cenijo tako naši zaposleni kot tudi kupci.
Z združitvijo ekipe marketinga in ekipe kadrov v Upravljanje potenciala skupno podpiramo ključne procese v podjetju, ki se dotikajo prodajnih ciljev in zaposlenih. Ekipa UP v celoti zasleduje krovne poslovne cilje, ki so: EBITDA (poslovni izid podjetja pred upoštevanimi stroški obresti, davkov in amortizacije), NPS (net promotor score), FCF (free cash flow) in obrat zaloge.
Smeh nas povezuje
Vrednote so tisto »lepilo« oziroma »kompas«, ki nas usmerja in vodi, in zaradi česar so prav usklajene vrednote med zaposlenimi ključ do uspeha podjetja. Ponosni smo, da smo vrednote prenovili skupaj s svojimi zaposlenimi. V sodelovanju s široko skupino zaposlenih je nastalo sedem ključnih vrednot s področja tehnologije, kupcev vseh smeri, timskega dela, samoučenja, kulture in klime ter zdravega in zelenega načina življenja. Vseh sedem vrednot je rezultat popisa vedenj zaposlenih. V podjetju imamo že več kot petdeset ambasadorjev vrednot, ki te redno vpeljujejo v vsakodnevno delo med ekipami. Vrednote nas združujejo in povezujejo, v ekipi kadrov pa skrbimo, da smo z vrednotami tudi vizualno obkroženi na vseh svojih lokacijah ter da so vrednote obvezni del vseh procesov, ki jih kreiramo (npr. v letnih razvojnih pogovorih, neformalnih druženjih, nagradnih igrah, promocijskih materialih ipd.).
Naše vrednote:
Živimo zdravo