Na Ptuju je bilo ponovno HRupno
Čas branja 5 minNevihta prejšnjega popoldneva je prečistila zrak in pripravila prijetno okolje za HRup. Za ostalo smo poskrbeli organizatorji druge izvedbe najbolj HRupnega kadrovskega dogodka – Intera in revija HR&M. HRup je potekal v sredo, 29. maja 2024, v čudovitem ambientu Tehnološkega parka Ptuj.
Zbiranje gostov je potekalo na ploščadi. Nekaj čez 8. uro je že zadišalo po prvi jutranji kavi in rogljičkih. Gosti so se pridno zbirali in skozi oblake se je vztrajno prebijalo sonce, ki je naznanjalo krasen dan.
Ob 9. uri je prvič zazvenel zvonec in bil je čas, da se najbolj HRupen kadrovski dogodek prične. V uvodu nas je pozdravil Peter Ribarič, odgovorni urednik revije HR&M, ki je bila soorganizator dogodka. Kasneje se mu je na odru pridružil Peter Ladič, direktor podjetja Intera, ki je bila soorganizator in gostitelj kadrovskega dogodka.
Po pozdravu je sledil kratek intervju s Petrom Ladičem, ki je predstavil, kakšnim vrednotam sledi Intera, kako pomemben je razvoj zaposlenih za podjetje in kakšne spremembe je podjetju prinesla rast. Gostje so z veseljem prisluhnili njegovim pogledom, saj najboljši zaposlovalec nekaj mora delati prav, kajne?
Sledilo je prvo predavanje gospe Nataše Čebulj, ki je govorila o tem, zakaj je pomembno, da se v organizacijah lotevamo tudi sistemskih postavitev. Pravi, da je organizacijski sistem bitje, ki ga ne predstavljajo samo ljudje, ampak mnogo več. To “bitje” ima svoje spomine. Pomembno je, kdo so idejni zasnovitelji, kakšne so bile prve funkcije in zakaj smo s poslovanjem sploh začeli. Če ima organizacija kot taka v preteklosti kakšno travmo, lahko ta vpliva na to, ali smo kadrovniki s svojimi pristopi lahko uspešni ali ne.
Nadaljeval je Gaber Marolt, poslovni trener, coach in NLP Master trainer, ki nam je predstavil bistvo NLP (nevro-lingvistično programiranje) in kako to vpliva na samo produktivnost. NLP namreč pokriva vsebine kot so odnosi, komunikacija, vzorci, pričakovanja, cilji, strahovi, samozavest … In vse to vpliva na našo produktivnost. Navedeno je pomembno pri vodenju, pri tem, da smo boljši sodelavci ter pri komunikaciji.
Z Urhom Kovačičem, direktorjem in soustanoviteljem podjetja PsyBit smo se sprehodili skozi lastnosti trenutnega trga dela, pridobivanje pravih kandidatov in lastnosti novih generacij, ki so že stopile na trg dela. Urh je poudaril izzive, s katerimi se srečujemo, kakšna so pričakovanja kandidatov in kako ti kandidati o svojem delu komunicirajo z vrstniki in tudi na družbenih omrežjih. Kadrovniki se moramo kadrovanja lotevati bolj strateško, pri čemer se moramo vprašati, kakšna je persona kandidata, ki ga želimo zaposliti in to pri procesu tudi upoštevati.
Sledila je HRupna praksa. Borut Skok iz Intere je predstavil, kako na Interi uvajamo nove zaposlene. Osredotočil se je na proces uvajanja programerjev. Predstavil je vse vsebine, tako mehke, kot malo bolj tehnične narave. Poudaril je, da je v ospredju predvsem spoštovanje individualnosti posameznika zaradi česar je pomembno, da ima mentor dovolj manevrskega prostora, da lahko proces tudi prilagodi.
Klaudija Javornik, ambasadorka mentorstva, povezovanja, srčnega voditeljstva in vseživljenjskega učenja je govorila o tem, na kaj moramo biti pozorni prvih 100 dni, ko se nam pridruži nov sodelavec. Pomembno je, da se podjetja zavedajo, da smo najprej vsi v podjetju tisti, ki prispevamo k uvedbi novega sodelavca in da to ni zgolj naloga mentorja. Klaudija je poudarila, kaj je v ospredju v posameznem mesecu uvedbe novega sodelavca in vse povedano podkrepila z realnimi primeri iz prakse.
Sledilo je predavanje Maje Majstorović Hajduković, strokovnjakinje na področju kadrovskih procesov in agilnega HR, ki je pojasnila, kako se prekrivata agilnost organizacije in skrb za dobro počutje zaposlenih.
Agilnost je v času nenehnih sprememb nujna in vpliva na miselnost organizacije, na to, kako se odzovemo na spremembe ter kako se jim prilagajamo. Navedeno organizacijam prinaša dodano vrednost. Zato morajo slediti agilnim principom, pri čemer se morajo zavedati, da univerzalne rešitve ne obstajajo in tako tudi ni smiselno kopiranje rešitev drugih organizacij. Pri pripravi rešitev je namreč potrebno upoštevati unikatnost, stopnjo razvoja, lastnosti zaposlenih …
Zadnji od samostojnih predavateljev je bil dr. Peter Baloh, direktor in ustanovitelj Thriverse, ki je kadrovnike izzval z vprašanji, kakšen vpliv menijo da imajo na strateške odločitve podjetja in kakšen vpliv bi želeli imeti. HR je po njegovem mnenju avtocesta in “mašina”, ki organizaciji omogoča doseganje ciljev. Največji vpliv – 99% – ima tukaj izkušnja zaposlenega. Z nami je delil tudi nekaj primerov, kako je pomagal, da so podjetja prišla do bolj strastnih, angažiranih zaposlenih, ki razumejo kaj delajo in kakšna je njihova vloga.
Na drugi HRupni praksi je Interovec Marko Bauman predstavil, kako v Interi skrbimo za razvoj zaposlenih in kako jih pohvalimo. Poleg rednih razgovorov z zaposlenimi, je izpostavil uvedbo novega R&D procesa in podajanje pobud.
Sabina Lokar, ki je vodila dogodek, ga je izzvala z vprašanjem, kako komunicirati, ko se nek predlog ali pobuda ne more sprejeti. Marko je pri tem poudaril pomen prijateljskega odnosa, na katerem Intera dela že od začetka zaposlitve posameznega zaposlenega. Komunikacija znotraj podjetja je zato iskrena in odkrita. Posamezniki so pripravljeni podati predloge, ne glede na to, ali so ti sprejeti ali zavrnjeni, saj vedo, da so vedno cenjeni.
Na okrogli mizi so Aleksandra Logar iz Plastike Skaza, Tanja Dimnik iz podjetja HRC in Aljaž Godec iz Databoxa delili prakse iz svojih podjetij. Predvsem so se osredotočili na prakse, ki so jih uvajali v zadnjem času. Okroglo mizo je povezoval Peter Ribarič.
V drugem delu debate smo za popestritev zamenjali vloge in središče razprave so postali udeleženci dogodka. Vprašanja so postavljali panelisti, publika pa je odgovarjala. Dotaknili smo se zanimivih tematik – prilagoditev procesa nagrajevanja novim generacijam zaposlenih, transparentnost in prenos informacij ter upravljanje situacij, ko zaposleni izpostavi, da se mu je zgodila krivica.
Sledila je še zadnja HRupna praksa, na kateri je Mihaela Preskar iz Intere s publiko delila, kako poteka uvedba kadrovsko informacijskega sistema Intrix HRM. Razkrila je korake uvedbe, kako potekajo interne uskladitve s programerji in kaj se zgodi, ko se uvedba zaključi.
Sledilo je glasbeno razvajanje z Aljažem Ramotom,pevcem, ki ga lahko skoraj vsakodnevno srečamo v Tehnološkem parku Ptuj. Aljaž je s svojim petjem pričaral sproščeno vzdušje in na koncu smo vsi glasno prepevali skupaj z njim.
Dogodek je z govorom in zahvalo celotni ekipi, ki je dogodek organizirala, zaključil Peter Ladič. Zahvalil se je tako ekipi revije HR&M, kot tudi ekipi znotraj Intere, ki je pripravila že drugo izvedbo najbolj HRupnega kadrovskega dogodka. S tem se je zaključil uradni del, sledilo pa je še neuradno druženje in povezovanje ob prigrizku na čudoviti terasi Tehnološkega parka Ptuj.
Avtor fotografij v fotogaleriji je Aleksandar Veber.