V dobi, ko je delovna sila bolj generacijsko raznolika kot kdaj koli prej, se slovenska podjetja soočajo z izzivom, kako oblikovati ugodnosti, ki zadovoljujejo potrebe zaposlenih različnih generacij. Na lanskem #loveHR Summitu je Anita Lettink, ena izmed gostij, poudarila pomen prilagajanja nagrad in ugodnosti okoliščinam, v katerih živijo zaposleni, namesto določeni starostni skupini. Ta pristop je še posebej relevanten, ko govorimo o oblikovanju ugodnosti za večgeneracijsko delovno silo, kjer je komunikacija ključnega pomena.

Razumevanje raznolikih potreb

Današnja delovna sila združuje milenijce in pripadnike generacije Z, ki se soočajo z izzivi starševstva, generacijo X, ki skrbi za starejše starše, in baby boomers, ki razmišljajo o pokojnini. Raziskava MetLife je pokazala, da si več kot polovica zaposlenih želi personaliziranih priporočil glede ugodnosti, kar kaže na potrebo po individualiziranem pristopu k nagrajevanju.

Personalizacija kot ključ do zavzetosti

Anita Lettink je na #loveHR Summitu 2023 poudarila koncept "hiperpersonalizacije" ugodnosti, ki temelji na življenjskih dogodkih zaposlenih in ne na njihovi starosti. Ta pristop zahteva, da delodajalci ponudijo širok spekter ugodnosti in zaposlene vprašajo, katere izmed njih so zanje najpomembnejše. Tako lahko ugodnosti natančno prilagodijo potrebam posameznika v določenem trenutku njegovega življenjskega poteka.

Preberite tudi intervju z Anito Lettink: Hibridno delo je prihodnost, saj vsem ponuja več priložnosti

Komunikacija kot temelj uspeha

Po podatkih MetLife si 65 % zaposlenih želi komunikacije o ugodnostih ne samo med obdobjem odprtih prijav, ampak skozi celo leto. Stalna komunikacija omogoča, da so zaposleni bolje informirani o razpoložljivih ugodnostih, kar povečuje verjetnost, da bodo izkoristili ponudbe, ki najbolj ustrezajo njihovim trenutnim potrebam.

Izobraževanje in razumevanje

Ena izmed ključnih točk, ki jih je Bradd Chignoli, vodja ameriških skupinskih ugodnosti za nacionalne račune in finančno blagostanje ter angažiranost pri MetLife, izpostavil, je potreba po izobraževanju zaposlenih o različnih vrstah ugodnosti. V kontekstu izzivov, s katerimi se srečujejo HR managerji pri oblikovanju ugodnosti, Chignoli poudarja: "Naša študija je pokazala, da moramo preseči enotne rešitve. V času, ko se delovna sila neprestano spreminja, moramo biti kot delodajalci proaktivni pri prilagajanju in personaliziranju ugodnosti, da zadovoljimo raznolike potrebe naših zaposlenih."

Dodaja, da "ne gre samo za zagotavljanje različnih vrst ugodnosti, ampak tudi za zagotavljanje, da so te ugodnosti predstavljene in komunicirane na način, ki je relevanten za vsakega zaposlenega. Razumevanje in upoštevanje individualnih življenjskih poti zaposlenih ni le dobra praksa; je bistvena za gradnjo zavzetosti in zvestobe."

Sklep: prilagajanje ugodnosti v večgeneracijskih ekipah je nuja

Prilagajanje nagrajevanja in ugodnosti v večgeneracijskih ekipah ni več vprašanje izbire, ampak nujnost. Slovenska podjetja se lahko od zgledov, kot je Anita Lettink, učijo, kako pristopiti k tem izzivom s poudarkom na komunikaciji, personalizaciji in izobraževanju. S tem pristopom ne samo da izpolnjujejo različne potrebe svojih zaposlenih, ampak tudi povečujejo njihovo zavzetost in zvestobo. V dobi, ko so talenti ključni za uspeh podjetja, je razumevanje in zadovoljevanje njihovih potreb postalo ključna konkurenčna prednost.

Chignoli zaključuje: "Vzpostavitev stalnega dialoga z zaposlenimi o njihovih ugodnostih in kako jih najbolje izkoristiti, je ključnega pomena. To ni samo vprašanje dostopa do informacij, ampak tudi občutka vrednosti in razumevanja, ki ga lahko delodajalec ponudi svojim zaposlenim."

Literatura in viri

Starner, T. Designing benefits for a multigenerational workforce? Communication is key. HRE. 2024. Dostopno na https://hrexecutive.com/designing-benefits-for-a-multigenerational-workforce-communication-is-key/