Omogočanje izboljšanja organizacijske kulture podjetja
Čas branja 7 minVečina ljudi do nedavnega ni verjela znanstvenikom in futurologom o resni nevarnosti porušitve in uničenja okolja, ki vodijo v globalne gospodarske in družbene spremembe.
Govorimo o trajnostnem kmetijstvu, turizmu, energetiki … in v zadnjem času tudi o trajnostni kulturi, šolstvu in celo menedžmentu človeških virov (HRM). Čemu naenkrat govorimo o trajnostnem HRM-ju? Eden od razlogov so spremenjena razmerja v družbi. Včasih je veljala avtoriteta položaja in (finančne) moči, danes se ljudje radi počutimo enakovredne in enakopravne. Spoštujemo le avtoriteto dialoga, sodelovanja in znanja. Drugi razlog, ki zahteva trajnostni HRM, je odnos do okolja. Vedno močneje čutimo, kako nam neomejena uporaba in nadzor nad naravo polzita iz rok. Na lastni koži doživljamo rušenje ravnovesij v naravi.
Eno od pomembnih področij upravljanja HRM-ja je učinkovito uvajanje sprememb.
Trajnostni HRM omogoča doseganje in pogosto celo preseganje poslovnih ciljev. Nekatere opravljene študije so pokazale, da so podjetja, ki so resno vzela trajnostni HRM, s tem ustvarila prijazno delovno okolje, izstopajo pa tudi po konkurenčnosti. Podjetje, ki želi trajno delovati in ob tem rasti, mora uporabiti vse možnosti in dejavnosti, ki omogočajo trajnostni HRM
Vrste trajnostnega HRM-ja
1. Družbeno odgovorno upravljanje človeških virov
Večina podjetij je v preteklosti imela pred očmi le podatke o čistem dobičku. Vodstva se niso spraševala, kako je do uspeha prišlo. Lahko bi rekli, da so bila pripravljena sprejemati tudi krvav denar in dobiček iz suženjskih razmerij med delodajalci in delavci.
Družbene spremembe v zadnjih desetletjih so v številnih podjetjih povzročile obrat k poudarjanju skrbi za človeški kapital. Tak pristop imenujemo družbeno odgovorno upravljanje človeških virov. Podjetje, ki želi trajno obstati v konkurenčnem poslovnem svetu, mora uporabiti vsa tehnološka znanja in tudi vsa znanja s področja družbeno odgovornega trajnostnega upravljanja človeških virov.
Pomembno je omogočati permanentno izobraževanje že zaposlenih in vključevanje novih znanj tistih, ki vstopajo v podjetje, ter izmenjavo znanj in izkušenj vseh zaposlenih. Vseživljenjsko učenje, opolnomočenje zaposlenih, interni prenos znanja (v našem podjetju tej redni izmenjavi znanja pravimo "Vem-Veš"), kakovostna komunikacija in ravnovesje med službo in domom so poti družbeno odgovornega HRM-ja. Kakor so pomembne investicije v nove tehnologije in izboljšavo delovnega okolja, je nujno vlagati v zaposlene, da so motivirani za odgovorno in s tem kakovostno opravljanje dela. Zaposlenim sčasoma pade motivacija, če pri njihovem delu vse teče rutinsko. Eno od pomembnih področij upravljanja HRM-ja je učinkovito uvajanje sprememb. Zaposleni morajo biti osebno motivirani, poleg tega je treba investirati v skrb za varno in zdravo delo.