Poslovna strategija, ki se osredotoča na človeka v delovnem procesu
Čas branja 9 minVeliko posameznikov v organizacijah razume strategijo kot način izvajanja dejavnosti za dosego zastavljenega cilja, kot bi želeli odgovoriti na vprašanje: »Kako bomo nekaj naredili?« A prava strategija, ki nam daje večjo verjetnost za uspeh, se začne že veliko, veliko prej. Začne se pri izbiri področja dejavnosti.
V današnjem času je pomembno, da je vaša dejavnost v trendu (torej se povpraševanje zanjo povečuje), vendar je pomembno tudi, da na trgu še ni zasičena, kar se po nekem času pri dejavnostih v trendu pogosto zgodi. Torej že z izbiro dejavnosti si bomo zelo olajšali postavljanje strategije, saj nam jo bo okolje/trg v veliki meri pomagal sestaviti. Če pa imate področje dela že izbrano, se pa velja za oblikovanje dobre strategije zelo potruditi. Pomagate si lahko tudi z zunanjimi strokovnjaki, če menite, da bi vam to pomagalo in se vam zdi, da v tem trenutku vaši sodelavci res potrebujejo dodatno spodbudo za delo, ki bi lahko bila tudi v obliki strategije.
Pomembno je, da se zavedamo, da strategija sama ne bo prinesla svežine v delovno okolje. Dialog o vsebini, prioritetah in doživljanju dela pa lahko veliko sodelavcev iz naveličanega, zdolgočasenega, apatičnega ali celo melanholičnega stanja duha prestavi v aktivnega, vedrega in navdihujočega.
Strategija bo ljudi navdušila, če bo namen dela plemenit
Oblikovanje strategije postavite tako, da se čuti, da je namen delovanja organizacije pomemben za posameznike (stranke, uporabnike, okolje, splošno javno dobro) in za sodelavce ter da je ta, kar se da pozitiven. Preprosto, pomembno je, da je vsebina tako dobra, da si zaposleni želijo (ne morejo!) biti tudi stranke lastne organizacije. V takšnem okolju ljudje radi delajo, so bolj predani, občutijo zadoščenje ob opravljenem delu in se ga veselijo1. Navadno tudi v okolju s ponosom povedo kaj o svojem delovnem mestu. Marsikdo bo dejal, da delamo, kar potrebujemo sredstva za življenje in da nimamo možnosti izbire. Pa to ni čisto tako. Ravno strategija je tista, ki loči pleskarja ograj (nekoga, ki to mora delati, da preživi družino) od Toma Sawyerja. Navadno si ljudje želijo biti Tom, a s časoma postanejo pleskarji. Naloga na strani vodij je, da jih usmerjajo tako, da zaposleni (ponovno) vidijo, da so še vedno lahko Tom.
Potrudite se oblikovati strategijo tako, da imate velike možnosti za uspeh
Posameznik, ki ima v rokah oblikovanje strategije organizacije, se mora zavedati vpliva strategije na deležnike. Potrebno je poznavanje trga, dejavnosti, sodelavcev in zahtev lastnikov, zato jo navadno piše posameznik, ki je že dlje časa v organizaciji. V primerih, ko govorimo o novi organizaciji pa posameznik, ki je idejni vodja te. Bolj pomembno kot to, da je napisana na strokovno zelo visoki ravni, je to, da jo vsi razumejo. Zaposleni naj skozi strategijo ozavestijo lastno vlogo znotraj te strategije in dela samega. To je osnova za dobro timsko delo. Uspešni timi so namreč tudi manj konflikti in posamezniki v njem so bolj zadovoljni.3 S takšnim timom se ljudje tudi raje poistovetijo, ne razmišljajo o menjavi delovnega mesta in bolniških odsotnosti je veliko manj.5 Preprosto, biti uspešen je pomembno biti iz več vidikov, ne zgolj s finančnega.4,6
Strategija ozavešča delovni proces, pomagajte si s SWOT analizo
Pogosto se dogaja, da zaposleni opravljajo svoje delo bolj z namenom, da bo to opravljeno, kot da bo opravljeno dobro in tudi prav. V okoljih, kjer so zaposleni seznanjeni z ustrezno sestavljeno strategijo, je večja verjetnost, da se bodo trudili, da v njenem duhu opravljajo svoje delo. Torej bo njihovo delo posledično bolj učinkovito.