Produktivna energija, ki se ustvarja na etični pogon
Čas branja 10 min»Prepričana sem, da je organizacijska energija tudi na drugih osnovnih šolah visoka, le da se po navadi takim raziskavam ne priključujejo,« pravi Klementina Šuligoj, ravnateljica OŠ Trbovlje, ki je konec lanskega novembra na HR&M konferenci v Ljubljani prejela nagrado za najboljši indeks organizacijske energije v dejavnosti Storitve. V šolstvu ni denarnega nagrajevanja, trinajste plače ali božičnice.
Zadnja leta so bila zaradi varčevanja celo napredovanja zamrznjena, zato je motivacija za učiteljski poklic drugje. S Klementino Šuligoj smo se pogovarjali o tem, zakaj in kako dosegajo produktivno energijo, kakšne imajo pri tem vloge in vplive ravnatelji, učitelji, učenci in starši.
Na kaj ste najprej pomislili, ko je do vas prišlo povabilo k sodelovanju v raziskavi Organizacijska energija?
Takoj, ko sem vabilo prebrala, sem vedela, da odgovor na vprašanje, kakšna je organizacijska energija naše šole, zanima tudi mene.
Sicer letno izvajamo interne ankete o klimi in zadovoljstvu med zaposlenimi, vendar je vpogled od zunaj vedno dobrodošel, kar so nam svetovali tudi presojevalci na SIQ.
Poleg tega se zelo dobro zavedam, kako pomembna je pozitivna energija med zaposlenimi v šoli, saj le tako lahko delo dobro teče in ga učitelji z veseljem opravijo.
Zakaj ste povabilo sprejeli?
Preden sem povabilo sprejela, sem se posvetovala še s pedagoginjo Lijano Pajer, ki je na naši šoli zadolžena za izvajanje in analizo anket o klimi in zadovoljstvu. Obe sva bili mnenja, da želiva vedeti, kako in kaj občutijo naši zaposleni, če jih o tem povpraša nekdo zunaj šole. Na ta način bomo ugotovili, kje so potrebne izboljšave in kaj še lahko naredimo na področju energije na naši šoli.
Kakšna pričakovanja ste imeli pred začetkom raziskave. Ste morda pomislili, da boste zmagovalci panoge Storitve?
Nisem razmišljala o tem, da bi lahko bili zmagovalci, čeprav občutim, da je energija na naši šoli med zaposlenimi zelo pozitivna, čedalje bolj se povezujemo in spodbujamo drug drugega. Pravzaprav nisem vedela, katera podjetja, organizacije ali zavodi se bodo prijavili k raziskavi in se res nisem obremenjevala z uvrstitvijo. Sama tudi nisem izpolnjevala vprašalnika in zato tudi nisem poznala vprašanj. Pomembno mi je bilo, kaj bo pokazala anketa zunanjega izvajalca, da bi videla, ali so občutki, ki mi jih dajejo zaposleni, tako učitelji kot administrativno-tehnično osebje na šoli, pravi.
Kako se pri vas kaže produktivna energija, tako na oko in kako jo spodbujate?
Pri učiteljskem delu se produktivna energija kaže seveda predvsem pri delu z učenci. Tudi rezultati učencev, ki jih dobimo iz različnih raziskav, tudi mednarodnih (Timss, Pirls), ne kažejo vedno tistega, kar se na šoli dogaja. Lahko rezultati učencev niso najboljši, vendar vemo, da smo z učenci, ki so bili v raziskavo vključeni, naredili veliko, iztisnili iz njih največ, kar smo lahko.
In obratno, lahko imamo generacijo učencev, ki je zelo sposobna, rezultati so odlični, mi, učitelji, pa nismo naredili dovolj na drugih področjih, na vrednotah.