Simulacijske metode za razvoj kompetenc v zdravstvu
Čas branja 7 minSodobne metode simulacij v zdravstvu prinašajo številne prednosti, ki vključujejo hitrejše pridobivanje znanja zdravstvenih delavcev, razvoj kompetenc in krepitve timskih veščin, posledično pa večjo varnost pacientov. V članku predstavljamo, kako jih uporabljamo v Zdravstvenem domu Ljubljana.
Izvedeli boste:
Kako v ZD Ljubljana s simulacijami usposabljajo zdravstvene time?
Kako razvijajo metode učenja s simulacijami?
Kakšne učinke prinaša učenje s pomočjo simulacij?
Simulacijski center (SIM center) Zdravstvenega doma Ljubljana (ZDL) je prvi simulacijski center na primarnem nivoju v Sloveniji in v tujini, ki že deseto leto deluje pod okriljem Izobraževalnega centra IRROZ, Inštituta za raziskave in razvoj osnovnega zdravstva. Izobraževalni program zagotavlja izvajanje naprednih simulacij v zdravstvu s pomočjo najsodobnejše opreme ter tehnoloških inovacij. Cilj tovrstnih usposabljanj je izboljšati varnost pacientov, povečati znanje in usposobljenost zdravstvenih strokovnjakov.
IRROZ pri vodenju projektov ter razvoju novih pristopov v kliničnem okolju sledi mednarodnim standardom, vključno s ciklom PDCA (Načrtovanje-Izvajanje-Preverjanje-Ukrepanje), KPI (kazalniki kakovosti) in ISO standardi.
Simulacije kot sodobna izobraževalna metoda
Delo zdravstvenega tima v družinski medicini postaja vse bolj specializirano, obseg dela pa se nenehno povečuje. Zaposleni se srečujejo z naročenimi pacienti s kroničnimi obolenji ter obsežno administracijo, prav tako pa tudi z vitalno ogroženimi pacienti.
Med množico naročenih pacientov se morajo hitro in učinkovito odzvati v primeru akutnega poslabšanja zdravja pacienta. V takem primeru je poleg pravilne oskrbe bistveno hitro ukrepanje. Le preko izkustvenega usposabljanja in razvoja kompetenc lahko prispevamo k razvoju in predvsem povezanosti tima, ki se vsakodnevno sooča s številnimi stanji ter se mora pravilno odločati o morebitnih nadaljnjih napotitvah.
Učenje v SIM centru temelji na strukturiranih povratnih informacijah, ki spodbujajo učenje iz napak in pripravljajo ekipe za obvladovanje stresnih situacij na delovnem mestu.