Članek je objavljen v reviji april/maj 2020

AARON MARKO, trener in coach vodij s celega sveta, Hansen Beck

Danes, ko se v podjetjih srečujejo tudi štiri različne generacije, je to za večino stres. Hkrati pa je izjemna priložnost za prenos znanj, navad in vrednot med generacijami. Zakaj se s tem ukvarjati, kako to početi in kdo nosi primarno odgovornost za učinkovito medgeneracijsko sodelovanje v podjetjih?

Medgeneracijsko sodelovanje ni nič novega, je pa danes bolj vidno in izraženo kot kadar koli v preteklosti. Od baby boomerjev, do generacij X in Y (milenijci) do generacije Z – delovna sila še nikdar ni bila starostno tako raznolika.

Kakšne so vrednote

Vsaka generacija ima svoje vrednote, delovne navade, pogled na življenje in pa – pogled na ostale generacije! Če je ena od kreposti, ki jih radi pripisujemo baby boomerjem, delovnost in lojalnost podjetju, cenimo milenijce zaradi njihove fleksibilnosti in odnosa do okolja.

A prav ta ista pestrost je lahko kaj hitro tudi kamen spotike ali žarišče konfliktov. Starejši zaposleni, ki primarno deluje po načelu »saj smo vedno tako delali«, bo kaj hitro z nezaupanjem gledal na mlajšega kolega, ki želi nalogo izpeljati na povsem nov način. V obratni smeri se bo milenijcu morda zdelo nenavadno, čemu starejši kolega dopušča nekaj, kar ga moti, namesto da bi takoj dal odpoved in si poiskal drugo službo.

Podjetje, ki zna svojo kulturo in poslovne vrednote oblikovati na tak način, da vsaka generacija najde nekaj, s čimer se lahko poistoveti,  bo zagotovo imelo konkurenčno prednost pred podjetjem, ki tega ne zmore, noče ali se - kar je najhuje - sploh ne zaveda, da je treba o tem razmišljati in ravnati.

Danes, ko se v podjetjih srečujejo tudi štiri različne generacije, je to za večino stres. Hkrati pa je izjemna priložnost za prenos znanj, navad in vrednot med generacijami. Zakaj se s tem ukvarjati, kako to početi in kdo nosi primarno odgovornost za učinkovito medgeneracijsko sodelovanje v podjetjih?

Medgeneracijsko sodelovanje ni nič novega, je pa danes bolj vidno in izraženo kot kadar koli v preteklosti. Od baby boomerjev, do generacij X in Y (milenijci) do generacije Z – delovna sila še nikdar ni bila starostno tako raznolika.

Kakšne so vrednote

Vsaka generacija ima svoje vrednote, delovne navade, pogled na življenje in pa – pogled na ostale generacije! Če je ena od kreposti, ki jih radi pripisujemo baby boomerjem, delovnost in lojalnost podjetju, cenimo milenijce zaradi njihove fleksibilnosti in odnosa do okolja.

A prav ta ista pestrost je lahko kaj hitro tudi kamen spotike ali žarišče konfliktov. Starejši zaposleni, ki primarno deluje po načelu »saj smo vedno tako delali«, bo kaj hitro z nezaupanjem gledal na mlajšega kolega, ki želi nalogo izpeljati na povsem nov način. V obratni smeri se bo milenijcu morda zdelo nenavadno, čemu starejši kolega dopušča nekaj, kar ga moti, namesto da bi takoj dal odpoved in si poiskal drugo službo.

Podjetje, ki zna svojo kulturo in poslovne vrednote oblikovati na tak način, da vsaka generacija najde nekaj, s čimer se lahko poistoveti, bo zagotovo imelo konkurenčno prednost pred podjetjem, ki tega ne zmore, noče ali se - kar je najhuje - sploh ne zaveda, da je treba o tem razmišljati in ravnati.