Učinkovita uporaba metode 360°povratnih informacij pri razvoju vodij
Čas branja 7 minKoristnost informacij, pridobljenih s pomočjo metode 360° povratnih informacij, prepoznava vse več organizacij. Številna podjetja se zato odločajo, v proces razvoja vodij, vključevati orodja, ki temeljijo na tej metodi, vendar marsikatero podjetje ne zaznava pozitivnih učinkov. Kaj je torej razlog, da nekaterim ista metoda prinese tako različne učinke?
360° povratne informacije so močno ocenjevalno orodje in ga je mogoče uporabiti na številnih področjih razvoja človeških virov. Njegova uporaba lahko koristi vsem v organizaciji, vendar samo, če se podjetje ustrezno pripravi in pravilno izvede postopek pridobivanja in uporabe informacij. V nasprotnem primeru ima lahko tudi negativne vplive. Pri tem je ključnega pomena, kako se bodo pridobljeni rezultati uporabljali in kakšen vpliva ima na vodje.
Kdaj je pravi čas za analizo vodstvenih veščin po metodi 360° Metoda 360° povratnih informacij je v resnici proces in ne dogodek, za katerega se odločite, da ga »boste preizkusili«. Pri nepremišljenih poizkusih obstaja kar nekaj tveganj, ki lahko povzročijo, da se proces sprevrže v negativno izkušnjo, zato je izredno pomembno, da se podjetja lotijo izvedbe premišljeno in načrtovano.
Najprej mora vodstvo zaznati potrebo po zbranih informacijah in jo tudi mora znati jasno izraziti. 360° povratne informacije lahko koristijo vsaki organizaciji, kateri vodstvo verjame, da je mogoče uspešnost izboljšati s spremembo oziroma prilagajanjem posameznikovega vedenja. Pogosto je ključni razlog, da vodje ne izkazujejo želenega vedenja to, da se vodje v resnici ne zavedajo, kaj se od njih sploh pričakuje.
Podjetja bodo morda želela razmisliti o naslednjih vprašanjih glede potrebe po uporabi 360°povratnih informacij:
1. Ali je vedenje ljudi v organizaciji skladno z vizijo, poslanstvom in vrednotami organizacije?
2. Ali se lahko podjetje spoprijema z izzivi prihodnosti z istimi znanji in vedenji kot v preteklosti?
3. Če so za dosego nadaljnjega in prihodnjega uspeha organizacije potrebne spremembe pri vodenju in vodstvu, ali je vsem jasno, kaj morajo narediti drugače in ali so sposobni te spremembe udejanjiti?