UČINKOVITA UPORABA METODE 360°POVRATNIH INFORMACIJ PRI RAZVOJU VODIJ

ANITA ČOLIĆ, kadrovska svetovalka z desetletnimi izkušnjami na področju uvajanja kadrovskih procesov in sistemov v slovenska podjetja

Facebook
LinkedIn

Koristnost informacij, pridobljenih s pomočjo metode 360° povratnih informacij, prepoznava vse več organizacij. Številna podjetja se zato odločajo, v proces razvoja vodij, vključevati orodja, ki temeljijo na tej metodi, vendar marsikatero podjetje ne zaznava pozitivnih učinkov. Kaj je torej razlog, da nekaterim ista metoda prinese tako različne učinke?

360° povratne informacije so močno ocenjevalno orodje in ga je mogoče uporabiti na številnih področjih razvoja človeških virov. Njegova uporaba lahko koristi vsem v organizaciji, vendar samo, če se podjetje ustrezno pripravi in pravilno izvede postopek pridobivanja in uporabe informacij. V nasprotnem primeru ima lahko tudi negativne vplive. Pri tem je ključnega pomena, kako se bodo pridobljeni rezultati uporabljali in kakšen vpliva ima na vodje.

Kdaj je pravi čas za analizo vodstvenih veščin po metodi 360° Metoda 360° povratnih informacij je v resnici proces in ne dogodek, za katerega se odločite, da ga »boste preizkusili«. Pri nepremišljenih poizkusih obstaja kar nekaj tveganj, ki lahko povzročijo, da se proces sprevrže v negativno izkušnjo, zato je izredno pomembno, da se podjetja lotijo izvedbe premišljeno in načrtovano.

Najprej mora vodstvo zaznati potrebo po