Upravljanje sprememb in digitalna strategija
Čas branja 12 minZa uspešno izvajanje digitalne transformacije se je pametno zanesti na menedžersko disciplino, imenovano upravljanje sprememb, saj je pravilno izvajanje digitalne transformacije ključnega pomena. Raziskave kažejo, da organizacije, ki se digitalno transformirajo na pravilen način, pridobijo tržni delež, medtem ko imajo druge organizacije negativno donosnost naložb.
Organizacije vseh vrst in velikosti pospešeno vlagajo v digitalizacijo svojih poslovnih modelov v želji po doseganju poslovnih uspehov, ki jih dosegajo nekatera neustavljiva B2C podjetja, kot so Netflix, Amazon, Uber in podobni. Številne organizacije tako investirajo v celostno re-invencijo svojih poslovnih modelov. Da bi organizacije lahko dosegle in obdržale relevantnost v t.i. 4. industrijski revoluciji, morajo biti usmerjene k potrošnikom, postati morajo agilne, vitke ter interaktivne.
Digitalna strategija
Vsaka digitalna transformacija ima v osrčju digitalno strategijo, pri kateri je pomembno usklajevanje vizije, izkušenj strank, procesov in tehnologij v organizaciji. Digitalna transformacija zahteva v uporabnika usmerjen dizajn, pri čemer sta prioriteti mobilnost in personalizacija izkušnje. Organizacija mora postati agilna v dostavi na ponavljajoč in prilagodljiv oziroma fleksibilen način. Digitalna transformacija od organizacij zahteva integracijo programske opreme, platform in tehnologij, pri čemer je izjemno pomembna izbira okolja in produktov, ki so si med seboj skladni. Uporaba podatkovne analitike pa organizaciji omogoča konstantno povratno zanko, na podlagi katere se lahko nenehno izboljšuje. Ključen element digitalne transformacije je primerna miselnost v procesu razvoja digitalnih produktov, pri čemer mora biti dominantna filozofija minimalnih izvedljivih produktov in hitrih neuspehov3.
Čeprav je znanje o digitalni transformaciji široko dostopno, velika večina pobud digitalne transformacije spodleti. Študija Couchbase2 ugotavlja, da je digitalna transformacija, ki jo izvajajo digitalni vodje in vodje informatike, neuspešna v kar 90 % primerov, kar pripisujejo predvsem podatkovni dilemi, ki jo povzroča neuspešna ter neučinkovita uporaba podatkov v organizaciji ter neustrezni organizacijski kulturi. Vprašati se je treba, kaj delajo uspešni izvajalci digitalne transformacije drugače in kako. Avtorji5 na podlagi McKinseyeve študije na vzorcu več kot 2.000 izvršnih vodij, ki prihajajo iz 900 podjetij iz različnih dejavnosti, identificirajo sedem temeljnih zmogljivosti, ki v največji meri vplivajo na rezultate izvajanja sprememb v organizaciji.
Kaj konkretno pomenijo navedene temeljne zmogljivosti (slika 1) v okviru digitalne transformacije organizacije? Jasno lastništvo v celotni organizaciji in zavezanost spremembam na vseh ravneh organizacije pomeni, da mora biti celotno vodstvo v organizaciji enotno v svoji želji, da uspešno izvede digitalno transformacijo organizacije5. Pri tem je pomembno, da so vključeni tudi vsi oddelčni ter ekipni vodje. Za pripravo in spremljanje dogovorjenih smernic (cilji, aktivnosti, kazalniki …) digitalne transformacije je najbolje, da se v organizaciji osnuje ločena enota, ki je odgovorna za proces digitalne transformacije. Ključno je, da so v okviru te enote zastopani vsi oddelki organizacije in da lahko v okviru te enote učinkovito sodelujejo pri izvedbi digitalne transformacije. Uspeh digitalne transformacije je namreč pogojen s stanjem oddelka, ki je najmanj oz. najslabše digitaliziran.
Kljub relevantnosti omenjenega dejstva, so sredstva v vseh organizacijah omejena. Zato je potrebno pri izvedbi procesov digitalne transformacije izbrati prioritete in jih hierarhično razvrstiti5. Jasno določene in dogovorjene prioritete, ki so jim namenjene zadostne količine virov, bodo imele precej večje možnosti uspeha. Organizacija mora poskrbeti, da je prioritetni akcijski načrt produkt konsenzualnega dogovora med oddelki. Ne sme biti ukaz, ki izzove upor in oklevanje pri izvedbi aktivnosti, saj bo to vodilo v neuspeh digitalne transformacije.