V podjetju imamo že vrsto let za naše razmere lepo število neobičajnih praks, usmerjenih k zaposlenim, ki smo jih uvajali postopoma. Da smo v svojih pristopih posebni, smo ugotovili, ko smo konec leta 2016 na svojem YouTube kanalu objavili devet minutni korporativni video, v katerem smo predstavili svoj način dela. V tednu dni je postal viralen.

Vsi zaposleni imajo brezplačen zajtrk in malico ali kosilo; eno uro časa na dan za prehrano, kajenje in kakšen zasebni opravek; neomejen plačan dopust; možnost, da na delovno mesto pripeljejo domače ljubljenčke in otroke; redna druženja na paletnem vrtu, ki so ga zaposleni izdelali sami; občasne petkove, poletne in novoletne tematske zabave (imamo uradnega »event managerja«); letne dvodnevne vikend izlete (predlani smo bili v Cinque Terre, lani čez mejo v Italiji in na Hrvaškem, letos je na vrsti Bosna in Hercegovina), skupne financirane rekreativne aktivnosti (kolesarjenje, smučanje), team buildinge … Kot higienika omenjamo še, da imajo vsi naši zaposleni sklenjene pogodbe o zaposlitvi za nedoločen čas.

O vsem dogajanju v podjetju zaposlene obveščamo z internim časopisom Mikrofon (kot e-revija je dostopen tudi na naši spletni strani), z mikro novičkami na vstopni strani intraneta, po mailu in na rednih sestankih po oddelkih oziroma individualnih sestankih z vodji.

Nagrade najboljšim zaposlenim

Ob koncu leta podeljujemo plakete odličnosti najboljšim, ki jih po oddelkih (2 ali 3) nominirajo vodje, izberejo pa najožji sodelavci.

V 2018 smo uvedli še nagrado najMikropolovec, s katero želimo krepiti vrednote, ki smo jih oblikovali v okviru usposabljanj za interne kupce. Kandidate predlagajo vsi zaposleni, ki v drugem krogu izbirajo med tremi predlogi z največ nominacijami.

Ko smo leta 2007 med prvimi kandidirali za osnovni certifikat Družini prijazno podjetje, smo že imeli uvedenih 18 zaposlenim prijaznih ukrepov (trije so bili pogoj za podelitev osnovnega certifikata). Polni certifikat imamo od leta 2010 kot eno od prvih 18. podjetij v Sloveniji.

Razlogi za uvajanje ukrepov za zaposlene

Pred dobrimi 15. leti smo v podjetju ugotovili, da imamo previsoko fluktuacijo ključnih kadrov, predvsem v prodaji. Vložek v usposabljanje novega prodajnega predstavnika je v prvem letu med 30 in 50.000 evri, in odliv 15 % je bil odločno previsok. Zato smo postopoma začeli uvajati dodatne pristope, s katerimi smo želeli povečati privlačnost dela v podjetju za vse zaposlene ter s tem povečati motivacijo in zavzetost, na drugi strani pa znižati fluktuacijo.

Po uvedbi prvih ukrepov, za katere je veliko idej prišlo od družinskih članov, zaposlenih v podjetju (hkrati jih je bilo največ 12), so pobude za nove ugodnosti prihajale od drugih zaposlenih – neomejen neplačan dopust je predlagal sodelavec, ki rad potuje. Po raziskavi globalnih dobrih praks je iz tega predloga nastal sedanji ukrep – neomejen plačan dopust, ki smo ga uvedli leto dni pred korporacijo Virgin.

Ukrepe smo razvijali organsko. Kadar so bili zahtevnejši, smo organizirali delavnice, na katerih smo jih operacionalizirali skupaj z zaposlenimi. Ker imamo tudi certifikat ISO 9001, se vsi ukrepi na koncu prelijejo v interne pravilnike in navodila, ki jih redno in sproti posodabljamo.

Med zadnjimi ukrepi, ki smo jih uvedli, je bilo usposabljanje in pridobitev certifikata »LGBT prijazno podjetje«. Tudi javno smo želeli izraziti, da v Mikro+Polo spodbujamo in podpiramo strpnost do vseh ljudi.