Strokovnjaki pravijo, da ima vsaka ekipa točno tako kulturo, kot si jo zasluži. Nemalo člankov je v zadnjem času na temo vodenja na daljavo. Beremo ogromno napotkov. A kljub vsemu mnogi menedžerji še vedno vodijo po el. pošti in pošiljajo ter prejemajo dnevne Excel tabele z evidencami in popisi dela po urah.

Odgovor na slednje so članki, kjer obravnavajo izzive, kot so: neorganiziranost ekipe, občutek oddaljenosti in nepovezanosti, dvomi o količino opravljenega dela, neprevzemanja odgovornosti …

Še zmeraj je med vodji namreč močno zaznati miselnost po teoriji X. Douglas McGregor, profesor z MIT-ja je že leta 1960 v svoji knjigi The Human Side of Enterprise postavil dve teoriji, teorijo X in teorijo Y. Teorija X pravi, da so ljudje po svoji naravi leni, ne marajo delati, se izogibajo dela in prevzemanja odgovornosti, niso kreativni in inovativni ter da je njihova edina motivacija za delo mesečna plača. Vodenje temelji na nadzoru in se v praksi pokaže v obliki mikromanagiranja in nizke stopnje zaupanja.

Premik iz teorije X v teorijo Y je posledica vpeljave agilnosti v podjetju in zahteva tudi spremembo v načinu vodenja. Teorija Y pravi, da ljudje delo doživljajo enako kot odmor ali igro, so po naravi kreativni, prevzamejo odgovornost, so lahko notranje motivirani za opravljanje dela in ne hodijo v službo zgolj zaradi plače. Vodenje temelji na zaupanju, motiviranih posameznikih in opolnomočenih samoorganiziranih ekipah.

Izobrazimo vodje in zaposlene v novi kompetenci – delu in komunikaciji na daljavo.

Veliko menedžerjev je v krizi obtičalo na skopih komunikacijskih kanalih: el. pošti in (morda) Skypu.