Z mednarodne HR konference v Kuala Lumpurju
Čas branja 5 minPravilno vključevanje in razumevanje mlade generacije ter vzpostavitev delovnega okolja, ki temelji na zaupanju, sta bili ključni temi nedavne mednarodne konference IFTDO 2015 v Kuala Lumpurju, na kateri je Slovenija nastopila s promocijo zdravja na delovnem mestu.
Če želimo biti dolgoročno uspešni, moramo začeti opazovati mlade in uvajati v sistem dela spremembe, ki jih prinašajo. Žal pa je v realnosti situacija ravno nasprotna. Ko zaposlimo mlado osebo, jo pogosto ukalupimo v že obstoječi sistem, ki se je sicer v preteklosti izkazal kot zanesljiv in učinkovit. »Nismo zato tukaj, da mlade ukalupimo v naš sistem. Naš sistem je že zastarel. Vprašati se moramo, ali smo mi sposobni slediti trendom mladih in sprejeti njihov način dela, komunikacije in sodelovanja,« je izpostavil Peter Cheese, izvršni direktor organizacije CIPD v Veliki Britaniji in strokovnjak, ki je s svojim mišljenjem in delom močno vplival na razvoj HR prakse na Otoku. Po njegovem vsaka generacija pomembno vpliva na podjetje, največji izziv pa je v njenem usklajevanju in poenotenju. Tehnologija je izredno ekspanzivna, generaciji Y pa že položena v zibko. Zato so povsem sinhroni z njo in jim ne predstavlja težav. Čeprav starejše generacije pogosto mislijo, da jih pretirano ukvarjanje s tehnologijo moti pri delu, je resnica ta, da to bolj moti nas, ki nismo del te generacije.
Kot je slikovito ponazoril Cheese; njegova mladoletna hči zvečer pred televizijo veselo tipka po telefonu, vmes tudi po tabličnem računalniku in le občasno nameni pozornost televizijski oddaji. Ker je predvideval, da je že preveč zaposlena s tehnologijo, je preklopil televizijo na šport, a takoj zatem doživel hladen tuš. Hči se je takoj vznemirila, kako lahko sredi oddaje preklopi, ne da bi jo vprašal. Sam je predvideval, da televizije sploh ne gleda in bil izredno presenečen, ko mu je hči v dokaz njene pozornosti opisala celotno dogajanje v oddaji.
Generacija Y ima povsem drugačne sposobnosti sprejemanja informacij. Obvladovanje mase informacij zanjo ni tako stresno kot za starejše generacije. Poplavo informacij so sposobni sprejemati, ne da bi to doživljali kot stres. Dejstvo je, da so rojeni v informacijski dobi in da jim je to del vsakdana. Po drugi strani pa generacija Y zaradi poplave informacij nima jasnega fokusa. Kot je ugotovil, jim hitro postane dolgčas, če se morajo ukvarjati zgolj s posamezno situacijo. Generacija Y ne mara pravil, ta jih namreč utesnjujejo. Želi pa si delati z najsodobnejšo tehnologijo. In ravno tukaj ima ta generacija največji potencial, saj jo tehnologija povsem podpira. Ni jim težko sprejeti teh novosti, veliko težje je to drugim, starejšim generacijam.