Za talente denar ni sveta vladar
Čas branja 11 minKandidati za zaposlitev v podjetju se vse bolj vedejo kot potrošniki. Zato se tudi pristop k pridobivanju in zadržanju ključnih talentov spreminja. Znamka zaposlovalca postaja nujna za uspešno tekmovanje na trgu. Kako zgraditi močno blagovno znamko, ki nas bo že na prvi pogled razlikovala od konkurentov in postala nepogrešljivi del identitete našega podjetja?
Znamka zaposlovalca. Koncept, ki sta ga Ambler in Barrow predstavila že pred več kot dvema desetletjema1, a v povezavi z njim še vedno obstaja veliko odprtih vprašanj. Magični besedi, ki v krogih HR-strokovnjakov in komunikatorjev spodbudita pestro debato. Izziv, s katerim se spopadajo vsa podjetja, ki želijo biti konkurenčna v današnjem hitro spreminjajočem se okolju.
Toda kaj blagovna znamka delodajalca sploh pomeni? Kaj sodi v njen okvir? Kakšne so njene koristi? Kako jo popeljati onkraj meja očitnega? Odgovore na ta in številna druga vprašanja smo družno iskali tudi udeleženci 3. konference o znamkah zaposlovalcev, ki jo je v Berlinu organizirala univerza Quadriga.
Policija zna najbolje
Na konferenci so bili predstavljeni številni zanimivi primeri znamk zaposlovalcev. Matija Varga iz belgijske podružnice banke ING je predstavil morda najbolj sistematičen pristop k razvoju znamke in njeno usodo, ko je banka ukinila več tisoč delovnih mest. Charlotte Matthews iz pivovarskega velikana Anheuser-Busch InBev je predstavila morda najboljši primer nagovarjanja milenijcev prek družbenih omrežij in deljenja izkušenj zaposlenih v podjetju z njimi. A najbolj je nedvomno izstopala nizozemska policija s projektom, ki so ga poimenovali Crimediggers2.
Nizozemska policija je, podobno kot vse druge policije po svetu, najbolje poznana po policistih, ki jih srečujemo na ulicah. Splošna percepcija je tako, da policija zaposluje predvsem ljudi z nižjo izobrazbo. Toda kriminal postaja vse bolj zapleten, zato nizozemska policija potrebuje visoko usposobljene strokovnjake z različnih področij. Še zlasti potrebuje strokovnjake, ki bi zasedli več sto mest digitalnih forenzikov. Njihov cilj je bil percepcijo policijskega dela spremeniti tako, da se bodo za delo v policiji zanimali tudi visoko izobraženi strokovnjaki.
Raziskava podjetja Universum je pokazala, da 58 odstotkov vodstvenih delavcev s HR-področja znamko zaposlovalca razume kot HR-projekt. Zanimivo pa skoraj enak odstotek (60) izvršnih direktorjev meni, da je to projekt, nad katerim mora bedeti in ga upravljati vodstvo podjetja.