Zakaj kadroviki ponoči ne morejo spati?
Čas branja 2 minV zadnjih letih so delodajalci zaradi COVID-19 pandemije, globalnih konfliktov in stalne inflacije osvetlili pomen dobrega počutja zaposlenih. Ta trend je postavil kadrovike (HR) v središče pozornosti, ko gre za upravljanje z riziki izgorevanja zaposlenih. Vendar se poraja vprašanje: Kako naj vodje HR obvladujejo naraščajoči stres v svojih lastnih karierah?
Raziskava HRE: Kaj kadrovike skrbi ponoči?
Nedavna raziskava HRE je razkrila, da 76% od več kot 350 anketiranih vodij HR poroča o povečanju stresa v letu 2023, pri čemer skoraj 26% navaja dramatično povečanje. Le približno 5% anketiranih je doživelo zmanjšanje delovnega stresa. Ti podatki kažejo na stalno težavo med vodji HR, ki lahko ogrozi njihovo dobro počutje in strateški vpliv na podjetje.
Glavni vzroki stresa med vodji HR
- Narediti več z manj: Pogost stresor je pričakovanje, da se bo delo opravilo z manj sredstvi. Anketiranci omenjajo večji obseg dela brez povečanja števila zaposlenih in proračunskih omejitev.
- Nedostatek kadrovskih virov: Skoraj 54% anketiranih meni, da njihov HR oddelek ni ustrezno kadrovsko zaseden za soočanje z zahtevami prihodnje delovne sile.
- Rekrutiranje in zadrževanje talentov: Iskanje in ohranjanje talentov ostaja ključna skrb, s skoraj 62% vodij HR, ki so zaskrbljeni zaradi izgube talentov v naslednjem letu.
- Zunanji stresorji: Gospodarska negotovost, sociopolitične težave in mednarodni konflikti dodatno prispevajo k stresu v HR.
Strategije za obvladovanje stresa v HR
- Poudarek na dobrem počutju: Vodje HR morajo prioritizirati lastno dobro počutje, da učinkovito skrbijo za delovno silo.
- Razdelitev odgovornosti: Podjetja morajo prenesti del odgovornosti za dobro počutje delovne sile na ramena drugih vodij in menedžerjev, ne le na HR.
- Podpora vodjem: HR bi moral delovati v podporo vodjem, ne pa v njihovem imenu, pri čemer poudarja pomen delegiranja in opolnomočenja vodij za izvajanje sprememb na oddelčni ravni.
- Merjenje učinkovitosti menedžerjev: Vodje HR bi morali spremljati, kako pogosto se menedžerji srečujejo z zaposlenimi in ali se zaposleni počutijo prepoznane. To lahko pripomore k boljšim odnosom med menedžerji in zaposlenimi ter izboljšani izkušnji zaposlenih.
- Ustvarjanje povezanosti: Postavitev nekaterih odgovornosti neposredno na ramena menedžerjev ustvarja potrebno plast povezanosti med zaposlenimi, menedžerji in HR, kar vodi do boljših odnosov in izkušenj zaposlenih.
Da bi zagotovili dobro počutje in učinkovitost, je ključnega pomena razumevanje teh izzivov in razvoj strategij za njihovo obvladovanje. To vključuje poudarjanje lastnega dobrega počutja, razdelitev odgovornosti, podporo vodjem, merjenje učinkovitosti in ustvarjanje povezanosti med različnimi ravni zaposlenih.
Literatura in viri
Colletta J. HR Executive. HR leader are burnt out. What now? Dostopno na https://hrexecutive.com/hr-leaders-are-burnt-out-what-now/
