Zakaj razvijati mrežo notranjih coachev
Čas branja 7 minMetoda coachinga je vse bolj prepoznana kot ena najbolj učinkovitih metod razvoja zaposlenih, saj je fleksibilna, hkrati pa zelo ciljno naravnana.2 Kljub vse večjemu poudarku razvoju zaposlenih in hitremu porastu metode coachinga, so organizacije šele pred kratkim naredile korak naprej in dejansko začele z razvojem notranjih mrež coachev.
Notranji coaching sicer izhaja iz daljše zgodovine poslovnega coachinga, a s pomembno razliko – notranji coach je zaposlen v isti organizaciji kot posamezniki, ki jih coacha.3 Čeprav točno število notranjih coachev in organizacij, v katerih delujejo, ni znano, je njihova prisotnost že opazna. Vloga notranjega coacha tiho dosega vedno večjo prepoznavnost in veljavo.3 Primer notranjih coachev so npr. kadroviki, ki del svojega delovnika posvetijo coachingu ali zunanji sodelavci, ki za polovični delovni čas prevzamejo naloge notranjega coacha.3 Notranji coachi so se v organizacijah, kot so IBM, Teletech, State Street Bank ter Scudder Kemper že pred petnajstimi leti pozicionirali kot nepogrešljiv del tima in pokazali svojo dodano vrednost; s coachingom so pri zaposlenih dosegali podobne razvojne spremembe, kot jih je izzval profesionalni zunanji coach.3
Vloga notranjega coacha
K uspešnemu oblikovanju nove vloge notranjega coacha je prispevalo tudi dejstvo, da imajo skupno znanje o okolju, zgodovini, ljudeh, kulturi in notranji politiki podjetja, kar jim lahko pomaga pri tem, da hitro zgradijo zaupne odnose s prejemniki coachinga. Hkrati poznajo delovanje organizacije in njeno kulturo, poleg tega pa tudi prevladujoče načine vodenja in organizacijske strukture.11 Hunt in Weintraub7 poudarjata še, da ima notranji coach kot del iste organizacije dobro izhodišče za razumevanje poslovne strategije, kjer zaposleni deluje. Bolje, kot zunanji coach je seznanjen s trenutnim dogajanjem v organizaciji in težavami, s katerimi se srečuje vodstvo.11 »Ta stopnja seznanjenosti lahko pripomore k hitrejšemu oblikovanju zaupnega razmerja in ustvarja notranje coache bolj verodostojne v primerjavi z zunanjimi, za katere so organizacija in njene posebnosti nove.«12 Notranji coachi lahko tudi bistveno bolje oblikujejo razvojni načrt zaposlenega, saj vedo, kateri viri so na voljo in s tem hitreje in učinkoviteje spodbujajo napredek zaposlenih. Ker delajo znotraj organizacije, lažje spremljajo razvoj zaposlenega na delovnem mestu in svoje ugotovitve vključujejo v nadaljnji proces coachinga z namenom doseganja zastavljenih ciljev, določenih na začetku procesa.3 Ne glede na to, koliko zunanjih coachev vpeljemo v organizacijo, da delajo z zaposlenimi na vseh ravneh, ti ne morejo imeti takega vpliva na kulturo organizacije kot osebe, ki v njej delajo.8