Zaposleni si želijo priložnosti za učenje, rast in razvoj
Čas branja 12 minPoslovno okolje, pričakovanja zaposlenih in potrebe zaposlovalcev se hitro spreminjajo in temu je potrebno slediti in se prilagajati.1 Organizacije že dolgo niso več namenjene zgolj rasti, ustvarjanju dobička in povečevanju učinkovitosti, temveč vse bolj postajajo okolja za razvoj opolnomočenih, odgovornih, avtonomnih posameznikov. Okolja, v katerih se zaposleni dobro počutijo in kjer lahko osebno in profesionalno rastejo ter se razvijajo. V katerih doživijo najboljšo zaposlitveno izkušnjo.
Danes si predvsem predstavniki mlajših generacij težko predstavljajo, da bodo svoje karierne cilje uresničevali pri zgolj enem delodajalcu. Zelo dobro vedo, kaj prinašajo na mizo in kaj pričakujejo v zameno in to tudi na glas povedo. Včasih že kar sami vodijo razgovor oziroma potencialnemu delodajalcu postavljajo vprašanja, ki jih sicer zaposlovalci postavljajo svojim kandidatom. V kolikor so njihova pričakovanja uresničena, so lojalni in pripadni, ne glede na to, kateri generaciji pripadajo. Organizacije morajo zato obstoječim in potencialnim zaposlenim nenehno dokazovati, da so za njih najboljša izbira in jim ves čas nuditi odlično zaposlitveno izkušnjo.
Odgovornost delodajalcev je v ustvarjanju spodbudnega okolja, v katerem se bodo zaposleni lahko učili, se razvijali in osebno in profesionalno napredovali.
Rast in razvoj zaposlenih kot ključen element reševanja izzivov delodajalcev
Pogoj za dolgoročno uspešnost organizacij so zaposleni, ki znajo in so pripravljeni ustvarjati v nepredvidljiven okolju, ki ga zaznamujejo ekonomske, družbene in okoljske sremembe ter hiter razvoj tehnologije in digitalizacija, in v katerem ne vidijo ovir, temveč priložnosti. Tu pa leži tudi eden ključnih izzivov današnjega časa, to je vrzel med obstoječimi znanji, veščinami in kompetencami zaposlenih in znanji, veščinami in kompetencami prihodnosti, potrebnimi za pravočasno in ustrezno odzivanje na prej opisane spremembe. Po eni od raziskav organizacije PwC se kar 75 %organizacij sooča s tem razkorakom. Po podatkih Svetovnega gospodarskega foruma (WEF) bo vsaj polovica zaposlenih v naslednjih nekaj letih potrebovala temeljito nadgradnjo obstoječih in pridobitev novih znanj in veščin. Med njimi tudi milenijci in generacija Z, ki veljata za najbolj izobraženi generaciji do sedaj.
Delodajalci potrebujejo razvojno miselno naravnane posameznike, ki so se pripravljeni in sposobni ves čas učiti in razvijati. Ki jim je kljub njihovemu nespornemu formalnemu in ostalemu znanju in izkušnjam bliže razmišljanje »veliko se moram še naučiti«, kot pa razmišljanje »vse že vem«. Ki vedo, da se kompetence gradijo in obnavljajo vse življenje, imajo ustrezen odnos do dela in sodelavcev in občutek pripadnosti. In, ki jih delodajalci lahko privabijo in zadržijo samo v učečem, uključujočem in sodelovalnem delovnem okolju in ob stalnem vlaganju v njihovo znanje in razvoj.
Znamka zaposlovalca in sposobnost privabiti in vključiti najboljše posameznike je neposredno povezana z možnostjo učenja, rasti in razvoja zaposlenih.