Znamka delodajalca: Ko nas »poguglajo«, naj vidijo v srce, ne v fasado
Čas branja 8 minEna najpomembnejših tem pogovorov je delovno življenje. Kaj odgovorimo, ko nas vprašajo, ali bi priporočili svojega delodajalca? Smo ponosni na naše delo, sodelavce, vodje, organizacijo? Smo zagovorniki odločitev, ki jih sprejmemo v podjetju? Ali se pri delu, kjer preživimo več kot 13 let odraslega aktivnega življenja, dobro počutimo in o njem govorimo pozitivno?
Izvedeli boste:
Kako skrb za zaposlene vpliva na ugled podjetja?
Kaj o vplivu znamke delodajalca na odločitve kandidatov pravijo raziskave?
Kako vodje ustvarjajo pozitivno in srečno delovno okolje?
Ko imamo zaposleni pozitivno delovno izkušnjo, jo z veseljem in s ponosom delimo tudi zunaj organizacije – družini, prijateljem, znancem, potencialnim zaposlenim, strankam in drugim deležnikom. Ko privabljanje in zadržanje najboljših talentov predstavlja enega ključnih izziv v organizaciji, smo srečni zaposleni najboljši ambasadorji (znamke) našega delodajalca.
Znamka delodajalca: Zaposleni ustvarimo 2/3 percepcije o podjetju
Zato je pomembno, da je skrb za zaposlene, spodbudno delovno okolje in pozitivno organizacijsko kulturo na samem vrhu strateških prioritet v organizaciji. Ko se pri delu dobro počutimo, smo bolj uspešni, zavzeti, ustvarjalni, produktivni, motivirani, bolje pripravljeni na hitre spremembe in krizne razmere. Bolj smo zdravi, pozitivni, razmišljamo bolj prožno in smo bolj nagnjeni k vseživljenjskemu učenju. Prav tako smo manj bolniško odsotni, dlje časa ostanemo zaposleni v organizaciji, ki se posledično sooča z manjšo fluktuacijo in nižjimi stroški zaposlovanja novih ljudi.
Znamka delodajalca predstavlja sporočilo svetu, koliko oziroma kako dober delodajalec je organizacija. Njena avtentičnost in odličnost pa temelji na tem, kakšen ugled ima med zaposlenimi. Da je to ključno tako za privabljanje novih kot za zadržanje obstoječih zaposlenih, pričajo tudi podatki raziskav.
Skoraj 70 % ne-ambasadorjev med zaposlenimi je najbolj neizkoriščen kapital pri delodajalcih.
Tako na primer raziskava Talentfly1 ugotavlja, da
- kar okoli 3/4 kandidatov pred prijavo na delo razišče ugled (znamko) delodajalca in 69 % jih ne bi sprejelo dela pri delodajalcu, ki je na slabem glasu tudi, če dela sploh ne bi imeli.
- Podjetja s pozitivno znamko delodajalca po prvih šestih mesecih zaposlitve zapusti 40 % manj zaposlenih. Skoraj polovica tistih, ki ostanejo, je v organizacijo prišla na osnovi pozitivnega priporočila nekoga od zaposlenih, ki so odlično opravili svojo nalogo ambasadorjev.
Dobro pa je, da tudi kar 83 % delodajalcev meni, da znamka delodajalca pri zaposlovanju igra pomembno vlogo. Ne nazadnje, ker bi naj, če je dobra, zmanjšala stroške zaposlovanja za 43 %2.