Živimo v okolju, ki se zelo hitro spreminja, tako s tehnološkega kot tudi družbenega vidika. Zato se morajo organizacije in zaposleni hitro učiti ter uvajati novosti. Znanje je danes lahko dostopno. Prav vse novosti lahko najdemo na spletu. Nove ugotovitve, znanja in izkušnje posameznikov lahko pridobimo skozi prebiranje spletne literature, ogleda spletnih posnetkov, udeležimo se lahko webinarjev, če pa smo bolj tradicionalni, pa si izberemo eno izmed izobraževanj v živo. Večji izziv za organizacijo je uvedba pridobljenega znanja zaposlenih v delovni proces, v izboljšave ali inovacije novih izdelkov …

Učinkovit in stroškovno ugoden pristop pa je ustvariti delovno okolje, kjer znanje v organizaciji kroži, kjer se zaposleni učimo eden od drugega, hkrati pa smo drug drugemu tudi spodbuda, da nova znanja uporabimo pri vsakodnevnem delu.

Kot ravnatelj osnovne šole in vrtca se še toliko bolj zavedam, da je vseživljenjsko učenje ključnega pomena za razvoj posameznika. Tako želim zaposlenim omogočiti strokovno in osebno rast, kar prispeva h kakovosti opravljanja dela, po drugi strani pa k zadovoljstvu zaposlenega.

Sam sem bil ob prevzemu funkcije postavljen pred izziv, kjer moram vsakoletno z zelo omejenim proračunom za izobraževanje (manj kot 100 evrov na zaposlenega na letni ravni, taka je resničnost javnega šolstva) izpolniti zavezo Kolektivne pogodbe za dejavnost vzgoje in izobraževanja v Republiki Sloveniji, po kateri pripada zaposlenemu vsaj pet dni izobraževanj na letni ravni. Vsak menedžer se zaveda, da je ob omenjenem proračunu skoraj nemogoče kakovostno izvesti izobraževanja s pomočjo zunanjih izvajalcev delavnic, predavateljev … Hkrati pa se zavedam, da bi se strokovni delavci morali izobraževati še več.

Pomembno, da imamo ob sebi sodelavce, nadrejene in bližnje, ki nam prisluhnejo in pomagajo priti do naslednje stopničke.

Tako sem pred tremi leti začel ustvarjati organizacijsko okolje, katerega cilj je bil:

Učenje na spletu

Na spletu danes najdemo skoraj vse informacije, ki jih potrebujemo. Učimo se lahko skozi prebiranje člankov, udeležbe na webinarjih, ogledov video posnetkov … Vendar ta način pridobivanja znanja zaposlenim v tradicionalnih delovnih okoljih in predvsem starejšim zaposlenim ni blizu. Zato potrebujejo usmeritve, pomoč in spodbudo. Tako vsako leto strokovnim delavcem na letnih razgovorih predstavim možnosti, ki jih ponuja spletno učenje in jih motiviram za tak način pridobivanja znanja. Pred vsakimi šolskimi počitnicami, torej petkrat letno, jim pošljem tudi elektronsko pošto s spletnimi povezavami do uporabnih pedagoških člankov in video posnetkov. V treh letih, odkar sem začel s spodbujanjem zaposlenih, za tak način pridobivanja znanja, ugotavljam, da se zaposleni izobražujejo na spletu več kot prej, saj zdaj tudi sami delijo uporabne spletne povezave med zaposlene, v letnih poročilih o izvedenih izobraževanjih ob koncu šolskega leta pa poročajo o udeležbi na webinarjih, ob tem pa opažam tudi novosti, ki jih vpeljujejo pri svojem delu. Zaposleni na letnih razgovorih kljub temu še vedno izrazijo željo po udeležbi na izobraževanjih v živo izven organizacije, predvsem zaradi socialnega vidika, saj imajo na takih izobraževanjih možnost priti v stik s kolegi učitelji in tudi strokovnjaki s posameznega področja. Vidika mreženja seveda pri tem ne smemo zanemariti.