Dr. Michaela Meier je izvršna direktorica podjetja Trenkwalder Learning GmbH, Nemčija ter podpredsednica za mobilno učenje in izobraževalne tehnologije (EdTech) matičnega podjetja Trenkwalder Group AG, Avstrija. Kot znanstvenica se posveča gradnji mostov med nevroznanostjo in izobraževanjem oz. nevropedagogiki, iz česar je tudi doktorirala. V post doktorskem študiju je šla še korak dlje in preučevala, kako se najnovejše znanstvene ugotovitve obnesejo v načelih upravljanja sprememb.

»Od svojega 22. leta se osredotočam na iskanje popolne učne nastavitve,« o sebi pove sogovornica, ki bo 24. septembra v Ljubljani gostja konference Edutainment. Kakšna je torej idealna učna nastavitev? »V prihodnosti se bomo morali učiti tako kot živimo. V nenehnem toku sprememb.«

Leto 2020 je vsekakor leto sprememb. Pretekli meseci so odprli nove poti in oblike v učenju in izobraževanju. Čeprav smo se večinoma že povsod rahlo spogledovali s spletnimi oblikami izobraževanj, smo tokrat vanj bili primorani vstopiti skoraj vsi. Ali bi morala podjetja po korona krizi končno pozabiti na učenje na stari način v učilnici?

Najpomembnejše pravilo pri učenju je, da vedno vključuje metode in medije, ki jih učenci uporabljajo iz dneva v dan. To pomeni, da je trenutno popolna učna metoda mešano učenje. Zahvaljujoč neverjetnemu napredku v EdTechu je za podjetja zelo enostavno, da pripravijo učne vsebine in učne nastavitve, ki natančno ustrezajo izzivom in ciljem organizacije.

Mobilno učenje in spletno mikro učenje v kombinaciji z video sejami so kot nalašč za podporo oddaljenim delovnim situacijam, ki zagotavljajo, da lahko vsi delajo in ostanejo zdravi. Osebno mislim, da nas bo kriza zelo spremenila na različnih področjih. Med drugim bomo postali bolj prilagodljivi pri delovnih in učnih formatih, ker se bomo morali bolj osredotočati na rezultate in ne toliko na tisto, kar smo navajeni narediti. Rezultati, kakovost in zdravje bodo imeli prednost pred rutino.

Kdaj in za koga je učenje po spletnih izobraževanjih najučinkovitejše?

Tako za petletnika kot za 70-letnika. Spletno izobraževanje tako kot izobraževanje na sploh mora biti vedno prilagojeno ciljni skupini, tako vsebine in učni material pa tudi osebnim okoliščinam. Tudi ko učenje poteka fizično, v predavalnici, uporabljamo splet za iskanje informacij. Napredne spletne učne vsebine v video formatu danes zahvaljujoč napredku tehnologije poleg relevantne vsebine ponujajo interaktivne načine osvajanja znanja, torej vaje, igre in različna orodja, s čimer ustvarjajo učinkovito učno okolje. V podjetju si prizadevamo, da zberemo in ponudimo najboljše izobraževalne programe za specifično ciljno skupino, odvisno od tega, česa se mora kdo naučiti. Pomembno je tudi, da učenje vsebin poteka dokaj hitro, da je proces pomnjenja enostaven in da je osvojeno znanje uporabljeno na delovnem mestu.