THOMAS JEPPESEN: SKOZI IGRO RAZVIJAMO PET VEŠČIN, POMEMBNIH ZA PRIHODNOST DELA
Si predstavljate, da se odrasli igrajo na delovnem mestu? V podjetju, ki razvija produkte, s pomočjo katerih se otroci skozi igro učijo različnih veščin, je igra zapisana v njegov DNK. Ker ni razlike, če se skozi igro učijo otroci ali odrasli - pri vseh igra spodbudi sproščanje potenciala in nam pomaga verjeti vase. Predvsem na delovnem mestu je igra odličen način, da se lažje spopademo z neznanim, kar je v svetu nenehnih sprememb lahko izjemno koristno. Tako razlaga Thomas Jeppesen, vodja kadrovske službe v skupini LEGO. Thomas bo na dogodku #loveHR Summit 2023 delil svoje izkušnje iz svojega časa na Facebooku in o tem, kaj trenutno počne v skupini LEGO. Za uvod v njegovo predavanje si priberite intervju, v katerem boste že našli nekaj idej, kako izkoristiti moč igre na delovnem mestu.
V Skupini Lego zelo poudarjate pomen igre. Kaj ta beseda pomeni v delovnem okolju?
Naj najprej razkrijem zabavno dejstvo. Ste vedeli, da je ime LEGO okrajšava dveh danskih besed “leg godt”, kar pomeni “dobro se igraj”. To je naše ime in to je naš ideal. Verjamemo, da se tako otroci kot odrasli učijo skozi igro. Raziskave kažejo, da se skozi igro lahko učimo in razvijamo pet fleksibilnih veščin, pomembnih za prihodnost dela:
Telesne sposobnosti
Tek, skakanje, učenje novega športa: igre nas fizično in psihično okrepijo, ker se v času fizične igre sprošča hormon sreče endorfin, pa raziskave potrjujejo tudi, da igre izboljšajo razpoloženje, ne glede na našo starost.
Socialne spretnosti
Obstaja razlog, da je veliko iger boljših, če jih igramo s prijatelji. Ko sodelujemo pri reševanju težav, se naučimo premlevati ideje, poslušati druge in se celo pogajati. Skupna igra krepi tudi empatijo, saj nam pomaga razmišljati o soigralcih.
Čustvene sposobnosti
Ko se posvetimo igri ali projektu, vanj damo srce in um. Naučimo se razumeti druge in opaziti, kdaj so naši soigralci srečni, žalostni ali razočarani.
Kognitivne sposobnosti
Ko je učenje igrivo, kar “pademo” v snovanje strategij in reševanje problemov. Najraje bi kar raztegnili svoje možganske celice (smeh, op.p.).
Ustvarjalne spretnosti
Ustvarjalnost je način, kako pripovedujemo svetu o sebi: pišemo, pripovedujemo, sestavljamo in ustvarjamo svoje zgodbe. Vendar tako tudi vzpostavljamo povezave, osmišljamo abstraktne ideje in preizkušami različne stvari.
Lahko opišete nekaj primerov razvijanja veščin skozi igro in kakšna je njihova dodana vrednost?
Za začetek, igra lahko pomaga zaposlenim pri spopadanju z neznanim. To je pomembna čustvena veščina, zlasti v današnjem svetu, kjer vemo, da se bodo morali mnogi naučiti novih veščin, da bodo ostali kompetentni na svojem delovnem mestu. Igra nam lahko pomaga osvoboditi potencial in nam pomaga verjeti vase.
Zgovoren je podatek, da danes 94 odstotkov podjetij pričakuje, da se bodo njihovi zaposleni naučili novih veščin; še leta 2018 jih je tako trdilo le 65 odstotkov. Najbolj si želijo veščin, kot so kritično mišljenje, reševanje problemov, aktivno učenje, čustvena odpornost in odpornost na stres, ustvarjalnost in prilagodljivost. To so vse veščine, ki se jih lahko naučimo skozi igro.
Kako pa skozi igro gradimo zaupanje, ki je prav tako pomembno za učinkovito in uspešno delovanje organizacij?
Igrivo učenje je dvosmerna ulica. Prava čarovnija se zgodi le, če se odzivamo drug na drugega. Strokovnjaki za razvoj otrok temu pravijo “serve and return”. To pomeni, da odrasli otroku pomaga razumeti, da je varen, da zanj skrbi in ga posluša. Podobno je tudi, ko se igramo na delovnem mestu. Gradimo povezanost in psihološko varnost.
Kakšna je vloga vaše zaveze zaposlenim, ki se imenuje LEGO People Promise?
Zaveza People Promise zagotavlja, da blagovna znamka LEGO in podjetje nista nič več kot ljudje, ki ju predstavljajo. Zelo nam je mar za naše ljudi, ki so del ustvarjanja LEGO igralnih izkušenj, predani smo spoštovanju človekovih pravic ter zagotavljanju varnih, zdravih in spoštljivih delovnih mest za naše zaposlene. Prizadevamo si zagovarjati načela odgovornega poslovanja.
Kateri so elementi te zaveze zaposlenim in kako pripomorejo k ustvarjanju personalizirane izkušnje zaposlenih?
Prizadevamo si zgraditi globalno raznoliko organizacijo, ki nam bo omogočila navdihovati in razvijati graditelje prihodnosti. To zahteva veliko različnih gradnikov, od močne osredotočenosti na D&I, inovativnih učnih strategij in odlične izkušnje zaposlenih do razumevanja moči igre.
Za nove vodje izvajate dvodnevni program izobraževanja. Katere so najpomembnejše stvari, ki se jim morajo prilagoditi v teh dveh dnevih?
Imamo številne izobraževalne programe, ki podprejo zaposlene, ko to potrebujejo. Naša vizija je postati globalna sila za učenje skozi igro - tudi za naše zaposlene. Prepričani smo namreč, da se ne učiš samo, ko se udeležiš določenega programa, ampak skozi igrivo izkušnjo. To lahko vodi do poglobljenega učenja in znanja.
Kako pa se lotevate zaposlovanja novih talentov, glede na to, da ste globalno podjetje z več kot 20.000 zaposlenimi? Ali imate enako strategijo za vse trge ali zaposlovanje temelji bolj na kulturi posameznega trga?
V bistvu smo že bližje številu 30.000 zaposlenih, saj smo kljub pandemiji COVID-19 neutrudno delali, da bi zadostili izjemnemu povpraševanju po naših izdelkih. To hkrati pomeni, da še naprej rastemo. Imamo globalno strategijo zaposlovanja, ki nam omogoča ustvarjanje igrive izkušnje zaposlovanja za vse bodoče talente, ki jih potrebujemo za uspešno uresničevanje našega poslanstva.
Katere digitalne produkte razvijate v skupini LEGO in kaj bi svetovali kadrovikom glede posodabljanja podjetij, čemur vi pravite “futurifying”?
Žal ne morem razkriti, kaj razvijamo (smeh, op.p.). Lahko pa povem, da smo v zadnjem letu znantno povečali dolgoročne naložbe v digitalno infrastrukturo, inženirske zmogljivosti in izkušnje uporabnikov z digitalnimi produkti. Razširili smo naše digitalne ekipe v Londonu, Šanghaju ter v Billundu in Kopenhagnu na Danskem. Letos bomo to področje še okrepili na ravni celotnega poslovanja, tako da bodo imeli otroci, kupci, naši poslovni partnerji in sodelavci fantastično digitalno izkušnjo, kadarkoli bodo v stiku z blagovno znamko LEGO. Kadrovikom pa bi svetoval, naj ostanejo radovedni, osredotočeni in predvsem pogumni. S tem lahko gradijo prihodnost.
Thomasu Jeppesenu boste lahko prisluhnili v živo, na dogodku #loveHR Summit, ki bo 13. in 14. aprila 2023 v Portorožu. Več o dogodku: TUKAJ.