Umetna inteligenca: Ali je vaš novi zaposleni “deepfake”?
Čas branja 2 minZ napredkom umetne inteligence se povečuje nevarnost uporabe t.i. deepfake tehnologije – AI generiranih videoposnetkov, fotografij in avdio vsebin – pri zaposlovanju in poslovnih procesih. Ponarejene digitalne identitete omogočajo lažno predstavljanja kandidatov in celo vodij podjetij, kar postavlja HR strokovnjake pred resne izzive. V letu 2025 bo ključnega pomena ugotoviti, ali je oseba na drugi strani ekrana resnična ali gre za napredno prevaro, svarijo strokovnjaki.
Izgubljeno zaupanje v digitalni svet
Po podatkih raziskave podjetja iProov kar 57 % vprašanih verjame, da z lahkoto prepoznajo deepfake vsebine. A v praksi je zgodba drugačna – manj kot četrtina jih je uspela prepoznati visoko kakovostne deepfakes. To pomeni, da je zaupanje v digitalne stike močno omajano, zlasti v procesu virtualnega zaposlovanja, kjer prevaranti s pomočjo umetne inteligence ustvarjajo iluzijo resničnosti.
Jon Penland, operativni direktor podjetja Kinsta, poudarja naraščajočo nevarnost socialnih napadov, podprtih z AI. »Napadalci danes klonirajo glasove in podobe, da bi prevarali zaposlene. Podjetja in HR oddelki morajo okrepiti postopke preverjanja identitete, sicer bodo tarče teh napadov prej, kot si mislijo.«
HR oddelki kot glavna tarča