Zakaj se generacija Z in milenijci obračajo k ‘dodatnim službam’ za preživetje
Čas branja 3 minDeloittova raziskava za leto 2024 o Gen Z in milenijcih osvetljuje dve generaciji delavcev, ki se soočata s pritiskom: finančno negotovostjo, visokimi ravnmi stresa in naraščajočo zaskrbljenostjo zaradi podnebnih sprememb. Po besedah Elizabeth Faber, globalne vodje za ljudi in namen pri Deloitteu, te generacije prav tako razmišljajo o tem, kako bo hitro razvijajoča se tehnologija, kot je generativna umetna inteligenca (AI), vplivala na njihove službe in dolgoročne karierne odločitve. Ti pritiski vplivajo na njihove karierne izbire.
Naraščanje dodatnih služb med Gen Z in milenijci
Med najzanimivejšimi ugotovitvami globalne raziskave, ki je zajela skoraj 23.000 anketirancev iz 44 držav, je dejstvo, da precejšen odstotek Gen Z in milenijcev poleg svojih glavnih služb opravlja tudi stranske plačane "stranske službe". Približno 45% Gen Z in 36% milenijcev v letošnji raziskavi navaja, da imajo stranske službe, ki segajo od prodaje izdelkov ali storitev na spletu do fleksibilnega "gig" dela, kot so prevozništvo ali dostava hrane, uresničevanja umetniških ambicij ali dela v restavraciji ali trgovini, med drugim, v članku na HRexecutive piše Tom Starner.
Razlogi za dodatne službe
Raziskava je pokazala, da je glavni razlog, zakaj Gen Z in milenijci opravljajo dodatne službe, olajšanje finančnih pritiskov. To ni presenetljivo, saj raziskava ugotavlja, da je življenjski strošek njihova glavna skrb že tretje leto zapored. Poleg tega več kot polovica obeh generacij živi od plače do plače.