Usklajevanje urnikov za varstvo otrok, prerazporeditev gospodinjskih opravil, redni »družinski sestanki« … Vse to se morda sliši kot recept za boljši družinski vsakdan, a nova raziskava razkriva še en pomemben učinek: proaktivno obvladovanje domačega življenja lahko bistveno izboljša uspešnost posameznika v delovnem okolju.

Od domače organizacije do službene inovativnosti

Raziskovalci Univerze v Bathu so v sodelovanju z več mednarodnimi ustanovami šest tednov spremljali 147 zaposlenih parov z otroki. Ugotovili so, da tisti, ki se doma aktivno lotevajo izzivov – denimo z reorganizacijo rutine varstva otrok ali z uvedbo gospodinjskih »check-inov« – pogosteje izkazujejo prilagodljivost, inovativnost in večjo odpornost tudi v službi.

Slika je simbolična. Foto: Freepik

»Včasih se družinsko življenje zdi kot boj za preživetje,« pojasnjuje prof. Yasin Rofcanin z raziskovalnega centra Future of Work na Univerzi v Bathu. »A ko ljudje zavestno uvajajo spremembe – na primer uvedejo delitev skrbi za otroke ali izboljšajo komunikacijo – se počutijo bolj kompetentne in samozavestne. Ta občutek se prenese tudi v njihovo delo.«

Strategije, ki delujejo