Kako vodje in HR prispevajo k inovativno-zavezniški kulturi inkreativnosti?
Čas branja 9 minZa uspešno inovativno kulturo je ključna odprtost za nove ideje in soustvarjanje pri rešitvah. Hkrati zavezniška kultura temelji na dobrih odnosih in spoštovanju med zaposlenimi ter vodstvom. Ko so zaposleni zadovoljni in se počutijo cenjene, so bolj motivirani, zavzeti in pripravljeni sodelovati pri iskanju inovativnih rešitev.
Združitev teh dveh pristopov ustvarja okolje, kjer podjetje raste, zaposleni pa se razvijajo. Kako okrepite inovativnost in povezanost v svoji organizaciji izveste v tem prispevku.
Tri ključna vprašanja za začetek razmisleka:
- Kaj je namen inovativno-zavezniške kulture?
- Katerim vrednotam naj sledi podjetje, da prispeva k inovativno-zavezniškem napredku?
- Kakšna je vloga vodje, HR, da prispeva k inovativno-zavezniški kulturi?
Izzivi in ključni problemi pri razvoju inovativno-zavziške kulture
V sodobnem poslovnem svetu inovacije, zavzezništvo in kreativnost niso več le prednost, temveč pomembno vodilo ki bi bilo dobro, da mu sledi vsako podjetje ki si želi biti kakovostno. Podjetja, ki ne vlagajo v razvoj kakovostnih odnosov, novih idej, v kreativno razmišljanje in ne vključujejo sodelavce v soustvarjanje, se hitro znajdejo v ozadju. Kljub temu pa številna podjetja naletijo na ovire zaradi:
- Nerazumevanje celostnega razumevanja človeka in odnosnega področja - celostno razumevanje človeka je osnova za dobro vodenje sebe in s tem druge
- Uproba zunanjega nadzora namesto notranjega - v svetu zunanjega nadzora še kar mislimo, da se da vedenja drugih ljudi nadzorovati, ter se ob tem ne zavedamo da s tem vedenjem škodimo našemu duševnemo zdravju
- Nespodbudna prepričanja, vedenja - ovirajo našo kreativnost in s tem povezano delovanje v prid podjetja in sodelavcev
- Strah pred neuspehom in kaznimi – v okolju kjer se sodelavci ne počutijo varne,sodelavci ne delujejo v prid podjetja in ne tvegajo, ker se bojijo negativnih posledic
- Pomanjkanje podpore vodstva – inovativne ideje ne pridejo do izraza, če ni podpore in želje kjučnih odločevalcev
- Nerazumevanja inovativnosti - če zaposleni ne vidijo vrednosti zase v novostih, bodo težko notranje motivirani
- Pomanjkanje virov in časa – brez dovolj prostora za razvoj inovacij na tehnološkem in odnosnem področju ostanejo ideje neuresničene
- Neučinkovita komunikacija - komunikacija ki ne omogoča povratne informacije in ni pripravljena slišat predloge in življenjske situacije sodelavcev težko vodi k izboljšavam v podjetju
- Odpor do sprememb - kar je novo pogosto vzbuja občutek neugodaja in strah pred neznanim
- Rigidne strukture in birokracija – omejujejo fleksibilnost in eksperimentiranje
Namen inovativno-zavezniške kulture in njen pomen
Inovativno-zavezniška kultura je način delovanja podjetja, kjer se spodbuja sodelovanje, kreativno razmišljanje in odprta komunikacija.
Njen glavni namen je ustvariti okolje, v katerem zaposleni sodelujejo, aktivno prispevajo ideje, soustvarjajo nove rešitve in s tem izboljšujejo procese, produkte, storitve in kakovost podjetja. Takšna kultura vodi do večje zavzetosti, boljših medsebojnih odnosov, ter dolgoročne konkurenčne prednosti.
V sodobnem poslovnem svetu se poudarja tehnološki napredek in avtomatizacija procesov, vendar brez vlaganja v odnose, empatijo in sodelovanje ostajamo na mrtvi točki – če ne celo nazadujemo.
Tehnologija ne more nadomestiti kreativnega razmišljanja, odprtosti za nove ideje in povezanosti med zaposlenimi, ki so ključni za resnične inovacije in trajnostni razvoj podjetja.
Da bi podjetje ustvarilo inovativno in zavezniško kulturo, se mora osredotočiti na naslednje temeljne VREDNOTE:
1. Osredotočenost na kakovostne odnose
- Vodje, HR in sodelavci gradijo odnose na zaupanju, spoštovanju, pripadnosti in podpori.
- V podjetju ni nepotrebnih hierarhičnih pregrad, ampak se spodbuja odprta in iskrena komunikacija.
2. Notranja motivacija namesto zunanjih nagrad
- Ljudje delajo, ker v delu vidijo smisel, ne zgolj zaradi plače ali bonusa.
- Vodstvo ne ustvarja pritiska ali strahu pred neuspehom, temveč gradi spodbudno okolje, kjer si zaposleni z veseljem prizadevajo prispevati.