Za uspešno inovativno kulturo je ključna odprtost za nove ideje in soustvarjanje pri rešitvah. Hkrati zavezniška kultura temelji na dobrih odnosih in spoštovanju med zaposlenimi ter vodstvom. Ko so zaposleni zadovoljni in se počutijo cenjene, so bolj motivirani, zavzeti in pripravljeni sodelovati pri iskanju inovativnih rešitev.

Združitev teh dveh pristopov ustvarja okolje, kjer podjetje raste, zaposleni pa se razvijajo. Kako okrepite inovativnost in povezanost v svoji organizaciji izveste v tem prispevku. 

Tri ključna vprašanja za začetek razmisleka:

  1. Kaj je namen inovativno-zavezniške kulture?
  2. Katerim vrednotam naj sledi podjetje, da prispeva k inovativno-zavezniškem napredku?
  3. Kakšna je vloga vodje, HR, da prispeva k inovativno-zavezniški kulturi? 

Izzivi in ključni problemi pri razvoju inovativno-zavziške kulture

V sodobnem poslovnem svetu inovacije, zavzezništvo in kreativnost niso več le prednost, temveč pomembno vodilo ki bi bilo dobro, da mu sledi vsako podjetje ki si želi biti kakovostno. Podjetja, ki ne vlagajo v razvoj kakovostnih odnosov, novih idej, v kreativno razmišljanje in ne vključujejo sodelavce v soustvarjanje, se hitro znajdejo v ozadju. Kljub temu pa številna podjetja naletijo na ovire zaradi:

Namen inovativno-zavezniške kulture in njen pomen

Inovativno-zavezniška kultura je način delovanja podjetja, kjer se spodbuja sodelovanje, kreativno razmišljanje in odprta komunikacija. 

Njen glavni namen je ustvariti okolje, v katerem zaposleni sodelujejo, aktivno prispevajo ideje, soustvarjajo nove rešitve in s tem izboljšujejo procese, produkte, storitve in kakovost  podjetja. Takšna kultura vodi do večje zavzetosti, boljših medsebojnih odnosov, ter dolgoročne konkurenčne prednosti.

V sodobnem poslovnem svetu se poudarja tehnološki napredek in avtomatizacija  procesov, vendar brez vlaganja v odnose, empatijo in sodelovanje ostajamo na mrtvi točki – če ne celo nazadujemo. 

Tehnologija ne more nadomestiti kreativnega razmišljanja, odprtosti za nove ideje in povezanosti med zaposlenimi, ki so ključni za resnične inovacije in trajnostni razvoj podjetja.

Da bi podjetje ustvarilo inovativno in zavezniško kulturo, se mora osredotočiti na naslednje temeljne VREDNOTE:

1. Osredotočenost na kakovostne odnose

2. Notranja motivacija namesto zunanjih nagrad

3. Sodelovanje namesto tekmovalnosti