Mikro+Polo je z uvedbo projekta Psi na delovnem mestu pokazal, kako lahko vključevanje osebnega življenja v delovno okolje pozitivno vpliva na počutje in produktivnost zaposlenih. S tem edinstvenim projektom, ki omogoča zaposlenim, da pripeljejo svoje pse v pisarne, je podjetje postavilo nove standarde za ustvarjanje bolj sproščenega, povezanega in produktivnega delovnega okolja. 

Pogovarjali smo se z Dejanom Hojnikom, vodjo marketinga, ki nam je razkril, kako so se lotili projekta s kadrovskega vidika, s kakšnimi izzivi so se soočili in kako je projekt pozitivno vplival na podjetje.

Kako ste se lotili projekta s kadrovskega vidika?

Projekt Psi na delovnem mestu smo začeli s pripravo, ki je vključevala raziskave in analize obstoječih praks ter študije o vplivu prisotnosti psov na delovnem mestu. Po uvodnih raziskavah smo se lotili ankete, ki smo jih izvedli med zaposlenimi. Po pozitivnih odzivih zaposlenih in potrditvi vodstva smo vpeljali testno obdobje, kjer smo se lovili s pravili, odkrivali izzive in sproti reševali nejasnosti. Po določenem obdobju smo v sodelovanju z Društvom za zaščito živali Maribor pripravili priročnik z zlatimi pravili uvajanja psov na delovno mesto, ki vključuje napotke za zagotavljanje dobrobiti podjetja, živali in vseh zaposlenih.

Kako ste pripravili zaposlene in vodstvo na možnost, da pripeljejo svoje pse na delovno mesto?

Zaposlene in vodstvo smo pripravili z dobrim internim marketingom, ki je vključeval delavnice, informativne sestanke in kasneje tudi distribucijo priročnika. Poudarili smo prednosti in možne izzive ter predstavili konkretne primere dobrih praks iz tujine. Prav tako smo organizirali poskusno obdobje, kjer so zaposleni lahko postopoma uvajali svoje pse v delovno okolje.

Priznanje za najboljši HR&M projekt leta v kategoriji malih in srednje velikih podjetij sta Dejanu Hojniku, vodji marketinga v podjetju Mikro+Polo, podelili Nataša Pirc Kovačič, vodja kadrovskega oddelka v Nomagu in predstavnica HR ekipe leta med velikimi podjetji, in Sabina Lokar, urednica revije HR&M. Foto: Epix

Kako ste naslovili potencialne izzive, na primer alergije ali strah pred psi, in zagotovili vključujoče okolje za vse zaposlene?

Potencialne izzive smo naslovili z jasnimi pravili in smernicami. Zaposlenim z alergijami ali strahom pred psi smo zagotovili, da ima zaposleni prednost pred hišnim ljubljenčkom, kar pomeni, da v teh pisarnah psi žal ne morajo bivati. Prav tako je vsak lastnik psa odgovoren za vedenje in higieno svojega psa, kar vključuje tudi skrb za čistočo in preprečevanje motečega vedenja.

Kakšna so bila vaša začetna pričakovanja od projekta?

Začetna pričakovanja so bila, da bo projekt prispeval k zmanjšanju stresa, povečanju zadovoljstva zaposlenih in izboljšanju medosebnih odnosov. Želeli smo ustvariti bolj sproščeno in povezano delovno okolje ter spodbujati odgovorno ravnanje z živalmi.

Ali ste pričakovali, da bo uvedba psov na delovno mesto tako pozitivno vplivala na zadovoljstvo in počutje zaposlenih?

Pričakovali smo pozitivne učinke, vendar so rezultati presegli naša pričakovanja. Zaposleni so in še vedno poročajo o občutnem zmanjšanju stresa, večji sproščenosti in boljšem počutju, kar je prispeva k večji produktivnosti in boljši dinamiki timov. Zaposleni so tudi bolj povezani med seboj, kar je izboljšalo timsko delo in medsebojno podporo. 

Katere ključne spremembe ste želeli doseči z uvedbo tega projekta?

Večjo povezanost med sodelavci, zmanjšanje stresa in izboljšanje zadovoljstva pri delu. Naš cilj je bil tudi promovirati kulturo, ki spodbuja ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem, ter ustvariti okolje, kjer so zaposleni motivirani in zavezani k uspehu podjetja.

Kako so se na projekt odzvali zaposleni in vodstvo?

Odziv je bil pozitiven. Zaposleni so aktivno sodelovali v procesu uvajanja in so bili navdušeni nad možnostjo, da pripeljejo svoje pse na delo. Vodstvo je projekt močno podprlo in zagotovilo potrebne vire ter podporo za uspešno implementacijo. Ni lepšega, ko ti že zjutraj te »kosmate kepice« pričarajo nasmeh na obraz. 

Kako ste vključili zaposlene v proces in kako so sprejeli projekt?

Zaposlene smo vključili skozi delavnice, informativne sestanke in poskusno obdobje. Prav tako so aktivno sodelovali pri oblikovanju pravil ter prilagoditvah glede na njihove potrebe in izkušnje. Možnost, da pripeljejo svoje pse na delo, je zmanjšala skrbi glede osamljenosti njihovih ljubljenčkov.

Kakšna je bila podpora vodstva in kako je prispevala k uspehu projekta?

Vodstvo je bilo ključno za uspeh projekta. Aktivno so sodelovali pri oblikovanju in uveljavljanju pravil ter zagotovili potrebne vire in podporo zaposlenim. Spodbujali so kulturo odprte komunikacije, kar je omogočilo uspešno sodelovanje med zaposlenimi in odgovorno vključevanje psov v delovno okolje.

Kako se je projekt odrazil na kulturi podjetja in zavzetosti zaposlenih?

Opazili smo večjo povezanost med sodelavci, boljše delovno okolje in večjo motivacijo zaposlenih. Zaposleni, ki nimajo psov, prav tako poročajo o pozitivnih učinkih, kot so zmanjšanje stresa in izboljšanje vzdušja v pisarni.

Ste naleteli na kakšne izzive, ki jih niste pričakovali?

Tukaj bi izpostavil izziv: kdo bo poskrbel za psa, ko mora njegova lastnica oziroma lastnik na sestanek ali nepričakovano na teren. Vendar se je ta izziv tako rekoč rešil sam, saj so ostali sodelavci z veseljem popazili in poskrbeli za psa v času lastnikove odsotnosti. Morebitne komunikacijske težave smo reševali sproti – vsak vodja, je poskrbel za redno zbiranje informacij svojega oddelka.

Ali ste morali uvajati dodatna pravila ali prilagoditve med samim izvajanjem?

Edina dodatna implementacija med samim projektom je bila lansiranje priročnika Zlata pravila uvajanja psa na delovno mesto, ki služi kot vodnik za odgovorno sobivanje psov in ljudi. 

Ali je projekt prinesel kakšne nepričakovane učinke?

Ne. Pri projektu beležimo samo pozitivne učinke na zaposlene. 

Kaj bi svetovali organizacijam, ki bi se želele lotiti takšnega ali podobnega projekta?

Ključni koraki vključujejo obsežno pripravo in raziskave, vključevanje zaposlenih in vodstva v proces, jasna pravila in smernice, anketa za zaposlene pred in med izvajanjem implementacije, redno komunikacijo, prilagodljivost, spremljanje in merjenje rezultatov. Morda vam pri tem pomaga ravno naš priročnik. Seveda pa je najbolj pomembna zdrava kultura in demokratična odločitev, ki jo pridobijo z anketami

Kako lahko kadrovski strokovnjaki zagotovijo, da bodo projekti, kot je vaš, uspešno implementirani in prinašali dolgoročne koristi?

Težko bi preložili vso breme na kadrovske strokovnjake, saj mora sodelovati celotno podjetje. Pomembno je vključevanje zaposlenih v procese odločanja že od samega začetka. Vsekakor pa so za uspešno implementacijo pomembni podpora vodstva, dobra komunikacija, jasna navodila in prilagajanje na podjetje, v katerem delujejo. Ni vsako podjetje primerno za implementacijo vsakega projekta. Organizacija mora zaznati potrebo, ki bi pomagala pri izboljšanju delovne kulture, in začeti na implementaciji tega. 

Kako merite uspešnost projekta in kakšni so vaši načrti za prihodnje merjenje rezultatov?

Uspešnost merimo z anketami med zaposlenimi. Jasnih načrtov za prihodnost pa nimamo razdelanih, razen zbiranje povratnih informacij z anketami. 

Katere metrike uporabljate za ocenjevanje uspešnosti projekta?

Uporabljamo metrike, kot so raven stresa, zadovoljstvo pri delu, medosebna povezanost, bolniška odsotnost in produktivnost.

Kako boste nadaljevali spremljanje vpliva projekta na zaposlene in poslovne rezultate?

Spremljanje bomo nadaljevali z rednimi anketami, analizami in prilagajanjem glede na rezultate. Prav tako bomo redno komunicirali z zaposlenimi in zbirali njihove povratne informacije.

Kako pomembni se vam zdijo projekti, ki dajejo dodano vrednost kadrovski funkciji, vplivajo na boljše delovno okolje in so obenem tudi družbeno odgovorni?

Takšni projekti so izjemno pomembni, saj prispevajo k boljšemu delovnemu okolju, večji zavzetosti zaposlenih in družbeni odgovornosti podjetja. Prispevajo k celostnemu zadovoljstvu zaposlenih in izboljšujejo poslovne rezultate. 

Ali načrtujete dodatne aktivnosti, ki bi še bolj okrepile ravnovesje med delom in zasebnim življenjem zaposlenih?

Sicer imamo v podjetju precej tovrstnih aktivnosti, vendar nikoli ne spimo na »lovorikah«. Na letni ravni pregledujemo ukrepe, jih poskušamo nadgraditi in uvesti kaj novega, edinstvenega. Predvsem nam je pomembno, da sprejemamo aktivnosti, ki še bolj okrepijo ravnovesje med delom in zasebnim življenjem zaposlenih, kot so fleksibilni delovni čas, dodatne delavnice za osebni razvoj in nadaljnje spodbujanje zdravega življenja.