Leto 2020 bo za vedno zaznamovano kot leto koronakrize. Obdobje, ki je bilo polno izzivov in v katerem se je spretnost prilagajanja izkazala za ključno. Primorani smo bili v drugačne načine razmišljanja in delovanja. In kot nas uči zgodovina, vsaka kriza prinese tudi številne pozitivne družbene premike. Rodilo se je veliko novih idej in priložnosti, pospešek smo dali digitalizaciji in dokazali, da se marsikaj lahko naredi kar čez noč. Ni bilo popolno, a naučili smo se veliko.

Ko so se začele širiti novice o SARS podobni okužbi v Wuhanu, ki so bile še v januarju bolj redke in neopazne, od februarja pa zmeraj bolj pogoste in zmeraj bližje vsem nam, smo v podjetju začeli pripravo načrta za neprekinjeno poslovanje v primeru epidemije.

Ustanovili smo krizno ekipo

Že sredi februarja smo sestavili med-oddelčno ekipo, katere osnovna naloga je bila, da preigra vse scenarije in pripravi načrt za zagotavljanje neprekinjenega delovanja družbe v času epidemije. Pomembno je bilo, da vsa področja podjetja delujejo usklajeno in povezano, pri tem pa zagotavljajo pravočasen in usklajen odziv na krizo vse do njenega zaključka. Krizna ekipa je poleg vodstva podjetja vključevala operativne predstavnike iz vseh oddelkov, ki so že pred razglašeno epidemijo v Sloveniji sprejeli nekatere ukrepe, kot so:

V času, ko se je življenje preselilo v digitalni svet, je toliko bolj prišla do izraza naša osnovna dejavnost – omogočati komuniciranje. Bilo je pomembno, da lahko naši uporabniki še naprej nemoteno opravljajo svoje delo, se zabavajo in ostanejo v stiku s svojimi najdražjimi. Kot ključni del načrta, še pred razglašeno epidemijo, je tako nastal popis kritičnih tehnoloških virov in dejavnosti, ki zagotavljajo nemoteno delovanje naših storitev ter celotnega poslovanja. Hkrati pa smo identificirali ekipo ključnih sodelavcev, s katerimi smo želeli zagotoviti, da so v primeru nadaljnje širitve koronavirusa vsi procesi v podjetju, ključni za zagotavljanje storitev uporabnikom in poslovanje podjetja, delovali nemoteno.

Po različnih komunikacijskih kanalih spremembe komuniciramo sproti, pri obveščanju pa smo jasni in transparentni.

Jasnost, empatija in iskrenost v komuniciranju

Krizno ekipo smo opolnomočili za sprejemanje odločitev o vseh potrebnih aktivnostih v času epidemije. 12. marca smo, še pred razglasitvijo epidemije v Sloveniji, vse zaposlene obvestili, da z naslednjim dnem začnemo delati od doma. Od takrat naprej je bilo ključno, da po različnih komunikacijskih kanalih spremembe komuniciramo sproti, pri obveščanju pa ostanemo jasni in transparentni. Pri tem pa ne pozabimo, da je v teh zahtevnih časih razumevanje sodelavcev zelo pomembno.