Zakaj generacija Z želi razkritje plač v oglasih
Čas branja 6 minRazkritje plač v oglasih za delovna mesta bi lahko postalo ključno orodje za odpravljanje megle na kariernem nebu. S kratko anketo smo raziskali, kako generacija Z - rojeni po letu 1997 - dojema spremembo ter kakšno vlogo ima transparentnost plač v oglasih pri oblikovanju kariere.
Izvedeli boste:
Zakaj generacija Z podpira razkritje plač v zaposlitvenih oglasih?
Zakaj mladi hitreje prehajajo od zaposlitve do zaposlitve?
Kako bo potreba po transparentnosti vplivala na prihodnost dela?
K odločitvi za sistematično raziskavo o vplivu potencialnih sprememb v svetu zaposlovanja - zlasti razkritja plač v oglasih za delovna mesta - nas je navdihnila aktualna razprava, ki je zajela Slovenijo: uvedba evropske direktive, ki bi delodajalcem narekovala razkrivanje plač v oglasih ali pred razgovorom.
Cilj naše raziskave je bil razumeti, kako generacija Z dojema to potencialno spremembo in kakšen bi lahko bil njen vpliv na iskanje zaposlitve med mladimi.
Zato smo izvedli kratko anketo med 292 pripadniki generacije Z, s čimer smo želeli pridobiti poglobljen vpogled v njihova mnenja in pričakovanja glede transparentnosti v kariernem okolju.
Razkritje plač v oglasih za informirane karierne odločitve
Več kot 90% generacije Z podpira idejo o razkritju plač v oglasih za delovna mesta. Razlogi so raznoliki, vendar trije ključni dejavniki izstopajo:
Primerjava kariernih priložnosti: Za več kot polovico (56%) anketiranih je razkritje plač orodje za primerjavo kariernih priložnosti. Mladi želijo premišljeno izbirati in se razvijati v okolju, ki najbolje ustreza njihovim ciljem.
Gradnja zaupanja: 15% anketirancev meni, da je to ključno za gradnjo zaupanja v delodajalca. Transparentnost plač vzpostavlja temelj za dolgoročne in stabilne odnose med zaposlenimi in delodajalci.