HR&M projekt 2025 finalist: e-Študentski Servis – Sistem inovativnosti
Čas branja 2 mine-Študentski Servis je finalist izbora HR&M projekt 2025 v kategoriji malih in srednje velikih podjetij.
Časovni potek projekta
Od januarja 2015 – kontinuirano
Povzetek projekta
Sistem inovativnosti je dolgoročen model vključevanja zaposlenih, študentov, dijakov in delodajalcev v sooblikovanje izboljšav. Proces temelji na sistematičnem zbiranju, vrednotenju in hitri implementaciji idej, ki so postale del organizacijske kulture. Vsako leto obravnavajo več kot 1.000 predlogov, realizirajo pa več kot 300 izboljšav, od naprednih tehnoloških rešitev do optimizacije procesov. V desetih letih je nastalo več kot 3.300 sprememb, ki so bistveno povečale učinkovitost, zmanjšale napake in okrepile motivacijo zaposlenih ter zadovoljstvo uporabnikov.
Zakaj ta projekt?
V panogi posredovanja študentskega dela je kakovost storitev ključna konkurenčna prednost. Sistem so uvedli, da bi ob velikem obsegu poslovanja (več kot milijon napotnic in 200.000 računov letno) ohranili vrhunsko kakovost, zmanjšali rutinska opravila in razbremenili zaposlene. Hkrati projekt omogoča hitrejše prilagajanje trgu dela, digitalizacijo procesov ter razvoj novih kompetenc. S tem podjetje krepi svojo vodilno vlogo in dolgoročno vzdržnost poslovnega modela.
Strokovna metodologija
Uspešnost merijo kvartalno preko števila oddanih in realiziranih idej, stopnje vključenosti zaposlenih (94 %) ter razmerja med izboljšavami in odpravo napak. Spremljajo kazalnike produktivnosti, kakovosti in hitrosti izvedbe. Sistem temelji na PDCA ciklu (plan–do–check–act) in agilnih pristopih, ki omogočajo hitro odzivnost ter vključevanje vidikov dobrega počutja zaposlenih.
Učinki projekta
V desetih letih so zbrali 10.000 idej, od tega jih je bilo izvedenih več kot 3.300 – povprečno 1 do 1,5 ideje na dan. Avtomatizacija procesov je zmanjšala napake in skrajšala čas obdelave, kar je prineslo večjo produktivnost in razbremenitev zaposlenih. Ti imajo zdaj več časa za kreativne in razvojne naloge, kar krepi njihovo strokovno znanje in motivacijo. Uporabniki prejemajo hitrejšo in bolj personalizirano storitev, delodajalci pa lažje dostopajo do ustreznih kandidatov. Inovativnost je postala del identitete podjetja in ključna gonilna sila kulture sodelovanja ter stalnega razvoja.
Družbena odgovornost
Projekt krepi dostop mladih do študentskega dela – po raziskavi bi si več kot polovica mladih težko privoščila študij brez njega, večina pa ga vidi kot vir dragocenih izkušenj. Digitalizacija procesov je zmanjšala porabo papirja in ogljični odtis, sistem pa prispeva tudi k večji zaposljivosti mladih ter kadrovski podpori gospodarstvu.
Dodana vrednost za zaposlene
Zaposleni pridobivajo prostor za kreativnost, razvoj veščin in aktivno soustvarjanje procesov. To krepi občutek pripadnosti, motivacijo ter izboljšuje ravnotežje med delom in prostim časom. Anketa Zlata nit je potrdila učinek – 84 % zaposlenih bi podjetje priporočilo drugim, kar je občutno nad povprečjem v Sloveniji.
Vloga vodstva
Vodstvo je sistem zasnovalo in ga strateško podpira. Aktivno sodeluje pri izboru in implementaciji idej, zagotavlja vire (čas, proračun, tehnologijo) in javno priznava prispevek zaposlenih. S tem spodbuja kulturo inovativnosti, sodelovanja in dobrega počutja.
Izvirnost projekta
Sistem inovativnosti je unikaten v panogi posredovanja dela, saj vključuje vse deležnike – zaposlene, študente in delodajalce. Posebnost je visoka hitrost realizacije idej (1–1,5 na dan) ter povezovanje učinkovitosti z motivacijo in osebnim razvojem zaposlenih. Inovativnost je trajno vtkana v identiteto podjetja, model pa je prenosljiv tudi v druge organizacije.
Zmagovalce posameznih kategorij bomo izbrali s pomočjo spletnega glasovanja – vabimo vas k oddaji glasu! Razglasitev bo na HR&M festivalu, 16. septembra 2025.
