Igrifikacija: Kako z igro popestriti manj privlačne službene vsebine
Čas branja 8 minVsako delo, če nam je še tako pisano na kožo, spremljajo naloge, ki jih manj radi počnemo, a so neizogibne. Nič drugače ni v IT industriji. Zato je v delovnem okolju, kjer se pričakuje visoka produktivnost in zavzetost zaposlenih, ključnega pomena najti načine za približevanje službenih vsebin na privlačen in motivacijski način. Ena učinkovitejših metod so dejavnosti, ki vključujejo elemente igre.
Izvedeli boste:
Kako lahko z uporabo igrifikacije povečate zavzetost zaposlenih?
Katere inovativne metode 3fs Nordic SI uporablja za izboljšanje izobraževanj in usposabljanj?
Kako personalizirane aktivnosti lahko naredijo službene naloge bolj zanimive in povezovalne?
Igrifikacija (ang. gamification) prinaša igri podobne elemente v ne-igralno okolje, kar spodbuja sodelovanje in zavzetost med zaposlenimi, hkrati pa naredi na videz dolgočasne vsebine zabavnejše.
Pozor! Ob predlogu, da se v službeno okolje vpeljuje igrifikacija, se marsikdo hitro spomni na poskuse podjetij izpred nekaj let. Takrat so z uvajanjem sproščenosti in domačnosti želeli »pretentati« zaposlene. Cilj je bil, da bi zaposleni verjeli, da je poslovno okolje podobno prostemu času − in da bi na delovnem mestu ostali čim dlje. V tem članku ne bomo pisali o takšnih dejavnostih ali vzgibih, temveč kako lahko določene službene vsebine učinkoviteje dojamemo s pomočjo alternativnih učnih metod.
V nadaljevanju bomo predstavili izzive, s katerimi se soočamo in različne dejavnosti ter primere, ki smo jih v zadnjih letih uvedli v podjetju 3fs Nordic SI.
Igrifikacija in zavzetost
Igrifikacija je proces dodajanja elementov igre v netipične dejavnosti, kot so delovni procesi in usposabljanja. Tradicionalni elementi igrifikacije, kot so značke (ang. badges) in lestvice najboljših (ang. leaderboards), so se že zdavnaj izkazali za izjemno učinkovite pri povečevanju zavzetosti zaposlenih. Značke dajejo občutek dosežka in priznanja, lestvice najboljših pa spodbujajo zdravo konkurenco in željo po izboljšanju.
Z uvedbo igrifikacije lahko podjetja ustvarijo dinamično delovno okolje, kjer zaposleni aktivno sodelujejo in se trudijo doseči cilje. Na primer, podjetje lahko uvede sistem točk, kjer zaposleni zbirajo točke za uspešno opravljene naloge, ki jih nato lahko zamenjajo za nagrade. To ne samo povečuje angažiranosti, ampak tudi krepi timski duh in sodelovanje.
Poznamo še številne metode, s katerimi lahko popestrimo vsebine in presežemo tradicionalno zbiranje točk.
Kaj je izziv?
V podjetju se veliko sprašujemo, kako bi:
- izboljšali izobraževanja in usposabljanja, zlasti tista, ki na prvi pogled niso zanimiva, vendar so nujna,
- dvignili ozaveščenost o vsebinah, kot so politike podjetja, in naredili te vsebine bolj življenjske ter manj same sebi v namen, kot jih pogosto dojemajo zaposleni,
- približali pomembnost določenih vsebin tako, da ohranjamo kulturo podjetja in se izognemo absurdom,
- podprli tradicionalne načine učenja z novimi metodami, ki so zanimivejše, relevantnejše in uporabnejše, hkrati pa poskrbeli za zaposlene, ki jim vnaprej predpisan način morda ne ustreza,
- vzpodbudili »problem-solving« pristop pri zaposlenih, ki bi temeljil na lastnih izkušnjah, ne zgolj na teoriji in branju,
- zmanjšali odpor do določenih vsebin z »nenamenskim« učenjem skozi zabavne dejavnosti.