Work + Vacation = Nova enačba dela: Workation kot strategija produktivnosti in zavzetosti
Čas branja 8 minOrganizacije, ki želijo preseči zgolj tehnično možnost dela od kjerkoli, posegajo po naprednejših oblikah – med njimi je tudi workation. Gre za prakso, ki združuje opravljanje vsakodnevnih delovnih nalog z začasnim delom v novem, navdihujočem okolju, pogosto (ne pa nujno) v tujini.
Izvedeli boste:
Kako lahko workation vpliva na produktivnost, sodelovanje in zadovoljstvo zaposlenih.
Katere konkretne učinke je prinesel pilotni projekt v sodelovanju s podjetjem citizenM.
Kako korak za korakom implementirati uspešen workation program v svoji organizaciji.
Workation ni zgolj trend. Je strateški pristop k izboljšanju zadovoljstva, sodelovanja in ustvarjalnosti zaposlenih, ki ima dokazljive učinke tudi na produktivnost. Poleg tega deluje kot pomembno orodje za oblikovanje sodobne kulture dela, ki daje prednost fleksibilnosti in ravnovesju med poklicnim ter zasebnim življenjem.
Pozitivne učinke workationa smo spoznali tudi v podjetju Visionect.

Kaj je workation?
Workation (kombinacija besed work in vacation) pomeni delo v okolju, ki ga običajno povezujemo s počitnicami. Taka oblika dela zaposlenim omogoča namestitev v novem, navdihujočem in prijetnem delovnem okolju. Prav to jim daje nov zagon ter jih spodbuja k svežemu razmišljanju in novim idejam.
Obstajajo različni modeli workationa:
- Individualni workation – posameznik samostojno dela z druge lokacije za določen čas.
- Timski workation – skupina sodelavcev opravlja delo skupaj, z iste oddaljene lokacije.
- Workation celotnega podjetja – vsi zaposleni se začasno preselijo na drugo lokacijo, v začasno delovno okolje.
Vsak model ima svoje prednosti. Individualni omogoča osebno rast, timski poglablja sodelovanje, celopodjetni pa gradi močno organizacijsko kulturo. Katera oblika je prava za vaše zaposlene in podjetje pa morate preizkusiti sami.
Ekonomski učinki dobrega počutja
Raziskave potrjujejo, da vlaganje v dobro počutje zaposlenih prinaša merljive koristi. McKinsey Health Institute1 ugotavlja, da podjetja z visoko stopnjo dobrega počutja med zaposlenimi beležijo 21 odstotkov višjo produktivnost. Za vsak vložen dolar v dobro počutje zaposlenih podjetje povprečno dobi 4,20 dolarja povračila, ugotavljajo pri Magellan Health Insights.2
Raziskave kažejo, da podjetja z visoko ravnjo dobrega počutja beležijo do 21 % večjo produktivnost in višjo lojalnost zaposlenih.
Tudi fleksibilnost kot eden ključnih elementov workationa pomembno prispeva k večji učinkovitosti. Po podatkih Gartnerja3 fleksibilni pristop k delu poveča delež visoko učinkovitih zaposlenih za 40 %. Forresterjeva raziskava4 pa razkriva, da 83 % zaposlenih ostane zvestih podjetju, če imajo možnost fleksibilnega dela.
Takšne številke kažejo, da workation ni strošek, temveč naložba – in to takšna, ki lahko prispeva k dolgoročni uspešnosti poslovanja.
Workation kot odgovor na kadrovske izzive
V obdobju, ko podjetja tekmujejo za talente, je workation močan diferenciator. Ponuja dodatno vrednost – zaposlenim daje svobodo, hkrati pa krepi pripadnost podjetju. Raziskava KPMG 5 kaže, da se podjetja zaradi pomanjkanja usposobljenega kadra vse pogosteje odločajo za dolgoročne oblike dela iz tujine. Workation se v tem kontekstu kaže kot most med fleksibilnostjo in organizacijskimi potrebami.
