Irena Rimac Gaspari: Učimo se celo življenje
Čas branja 10 minNa Nabavni konferenci 2018 smo razglasili že 10. Nabavnega managerja leta. Nagrada je že petič zapored šla v roke ženski, letos Ireni Rimac Gaspari, direktorici korporativne nabave v podjetju Hidria. Z njo smo se pogovarjali o tem, kakšno vlogo ima HR pri njenem vodenju, in izzivih, ki jih prinaša nabava prihodnosti.
Vaša zgodba se je začela v Splitu. Kaj vas je potegnilo v Slovenijo in nabavne vode? Osebna zgodba, osebni motiv, naključja, ki to niso?
Po končani fakulteti za kemijske tehnologije v Splitu sem se zaposlila v tamkajšnjem Jugovinilu, kjer segajo začetki moje povezave z industrijo in občutkom, da je tam moj dom. Življenjska pot se je obrnila tako, da sem se z družino v začetku devetdesetih let preselila v Slovenijo, kjer se je moja poslovna pot nadaljevala v Kopru, v Kemiplasu in potem v Hidrii, kamor sem prišla leta 2005 in prevzela vodenje livarne v Spodnji Idriji. V nabavno službo korporacije Hidria sem prišla pred desetimi leti, ko sem ob širitvi proizvodnje aluminijastih odlitkov ter nakupu nove proizvodne lokacije v Kopru, prevzela vodenje nabave. Znanje, ki sem ga predhodno pridobila, mi je vsekakor pomagalo, da sem lažje razumela specifike in odnos med proizvodno in nabavno funkcijo in kaj druga od druge pričakujeta. S temi spoznanji in izkušnjami je veliko lažje načrtovati in izvajati nabavne aktivnosti, prilagojene potrebam posameznih Hidriinih poslovnih enot, kompetenčnih centrov in naših hčerinskih družb v tujini. Ti so namreč poleg strateških funkcij srce in motor korporacije.
Nabavna služba je strateška funkcija v organizaciji. Pogosto je ta status povezan s tem, da je vodja nabave tudi član uprave. Kako gledate na to?
Vsekakor gre za funkcijo, ki je poglavitnega pomena za vsako podjetje in skladno s tem mora biti umeščena na strateškem nivoju. Nabavna funkcija namreč bistveno prispeva na poti graditve konkurenčnosti vsakega podjetja. Pri tem gre za bistveno bolj kompleksen proces kot samo dobava materiala v pravem času, odlične kakovosti in dobre cene. Nabavna funkcija skrbi za razvoj dolgoročnih partnerskih odnosov z dobavitelji, za iskanje novih poslovnih modelov sodelovanja z dobavitelji, znotraj širše dobaviteljske mreže skrbi za razvoj inovativnih in prebojnih rešitev, krepi medfunkcijsko povezovanje znotraj podjetja in dobaviteljske verige. Takšen proces nabave zagotovo zahteva svojega predstavnika v vodstvu podjetja.
Kot Direktorica korporativnega oddelka nabave v Hidrii morate imeti tudi HR-veščine in veščine vodenja za učinkovito vodenje vaših sodelavcev. Kje ste se priučili teh veščin? Kje ste začeli? Kaj je bil najtrši oreh?
Učimo se celo življenje. Začnemo v okolju staršev, od katerih se naučimo osnov pomembnih za prihodnost in ki nas spremljajo skozi celo življenje. Imam veliko srečo, da mi ob strani še vedno stojita starša, da se še danes veliko učim od njiju in da sem danes to, kar sem. Znanje pridobivam od nadrejenih, od sodelavcev, od dobaviteljev, od kolegov znotraj združenja nabavnikov, od kupcev … Učim se vsak dan in povsod. Je pa res, da sem se zelo veliko naučila skozi lastne izkušnje, tudi skozi lastne napake, ki jih nehote naredimo in skozi katere dozorevamo. HR-veščine in veščine vodenja sem začela še posebej razvijati kot tehnična direktorica v podjetju Kemiplas. Od takrat pa do danes se trudim te kompetence redno izboljševati in nadgrajevati. Kaj je bil najtrši oreh na tej poti? (premislek) Po mojem mnenju tisti, ki je najtrši še danes, to pa je, kako v timu motivirati sodelavce z različnimi interesi, iz različnih funkcij, iz različnega okolja ter zagotoviti poenoten cilj sprejemljiv za vsakega posameznika. Le poenoten cilj, ki ga vsi vzamemo za svojega, je namreč garancija za skupni uspeh.